صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۶۶۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) با توکل بر خدا توانست به حکومت طاغوت خاتمه دهد، گفت: رهبر کبیر انقلاب با حرکت خود درس بیداری اسلامی به جهانیان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: امام خمینی(ره) با اعتقاد راسخی که به راه و منش خود داشت توانست مکتب اسلام و قرآن و ارزش‌های اسلامی را در سطح دنیا احیا کند.

وی با تأکید براینکه ‌امام خمینی(ره) براساس نظام توحیدی و اسلامی و در جهت احیای ارزش‌های سیاسی، اعتقادی و اسلامی توانست حرکت‌های ارزشمندی انجام دهد، افزود: اندیشه و مکتب امام راحل از آغاز بعثت نخستین پیامبر خدا تا به امروز را دربر می‌گیرد و بنیانگذار کبیر انقلاب با حرکت انقلابی خود درس بیداری به همه جهانیان داد و به نماد بیداری اسلامی در جهان تبدیل شد.

دشتکی با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب دارای شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار بود، گفت: باید مراسم سالگرد ایشان هر سال نسبت به سال پیش بهتر برگزار شود و پیام ایشان به مناسبترین شکل ممکن به جهان عرضه شود.

این مسئول یادآور شد: در مرحله اول باید امام خمینی(ره) را به مردم کشور به طور دقیق به مردم به ویژه جوانان و نخبگان بشناسانیم و همچنین در راستای معرفی ایشان به مردم دنیا تلاش مضاعف داشته باشیم و از فرصت فضای مجازی بیشترین استفاده را ببریم.

دشتکی با بیان اینکه اندیشه‌های امام خمینی(ره) به بلندای تاریخ است، گفت:‌ علما و مبلغان رسالت سنگینی در تبیین اندیشه‌های این عالم بزرگ جهان اسلام دارند.

مدیرکل اوقاف البرز با تأکید بر اینکه این دستگاه فرهنگی و اجتماعی امسال با توجه به ویروس کرونا برنامه‌های فضای مجازی را بیشتر برنامه‌ریزی کرده، اشاره‌ای به اجرای محافل انس با قرآن و محتواهای کانال‌های مجازی از طریق مجموعه کانال‌های بقاع متبرکه داشت.

وی گفت: با توجه به اتفاقات اخیردر کشور و شیوع بیماری ویروسی منحوس کرونا، امسال در بقاع متبرکه استان البرز به صورت مجازی محافل انس با قرآن‌کریم در سالروز گرامیداشت امام راحل و مراسم‌ سخنرانی‌های کوتاه و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: با توجه به بازگشایی بقاع متبرکه حال و هوای بقاع متبرکه با پخش نواها و نماهنگ‌های ویژه ارتحال امام متبرک شده و همچنین یک برنامه ویژه کارکنان مجموعه اوقاف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن همایش اوقاف کرج با حضور کارکنان برگزار می‌شود.

وی گفت: حضور در مزار پاک شهدای انقلاب اسلامی و تجدیدپیمان با این شهدا با حضور هیئت امنا و خادمین بقاع متبرکه در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌ها است.

انتهای پیام