صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۲۹۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است، گفت: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد و تمام نشده است، گفت: از مردم و اصناف و صاحبان مشاغل خواهش می‌کنیم، پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی را رعایت کنند.

وی افزود: اکثر مردم در آذربایجان‌شرقی به هشدارها توجه کرده و موارد مورد تاکید را رعایت می‌کنند، اما عده کمی با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در جمع‌ها حاضر شده و به بهداشت فردی اهمیتی نمی‌دهند.

صومی ادامه داد: شناسایی حدود یک هزار مورد جدید کرونایی در آذربایجان‌شرقی در هر هفته نشان می‌دهد که بیماری در حال انتشار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: باید بیماری کرونا را جدی بگیریم و بدانیم هر فردی که با او روبه رو می‌شویم، احتمال آلودگی به ویروس کووید ۱۹ را دارد.

وی افزود: تعداد فوتی‌ها و بستری‌ها در طول یک ماه گذشته در آذربایجان‌شرقی پایین بوده و یا حداقل اگر کاهش هم نیابد، افزایش پیدا نمی‌کند و تعداد بستری‌های امروز، نسبت به دیروز و همچنین یک ماه گذشته بیشتر نیست.

صومی با اشاره به روند نمونه‌برداری‌ها از افراد مشکوک و مبتلا به کرونا گفت: از همه افرادی که به نوعی با فرد مبتلا تماس داشته است، نمونه گیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: بیماری کرونا کنترل نشده است و همچنان در استان وجود دارد، اما مدیریت می‌شود تا افراد به صورت سرپایی درمان شده و کمتر به بیمارستان مراجعه کرده و فوت شوند.

انتهای پیام