صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۷

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ارزش‌ها و تفکرات دوران دفاع مقدس گفت: امروز مقاومت مردم سوریه و ایستادگی مردم عراق، یمن محصول و اساس تفکری است که از ایران اسلامی و دفاع مقدس صادر شد.

به گزارش ایکنا از فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، عصر روز گذشته، 17 خردادماه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس که با موضوع چهل سالگی دفاع مقدس برگزار شده بود، گفت: تفکر و فرهنگ ایثار و شهادت و رشد و شکوفایی آن در همه عرصه‌ها هدف است و همگی باید بتوانیم پشتیبان خوبی برای این قضیه باشیم.

وی افزود: در رابطه با موضوع دفاع مقدس، جایگاهش در نظام بین‌الملل و تأثیراتی که در موضوعات مختلف منطقه‌ای داشته است جای صحبت خیلی زیاد است و قطعاً امروز بخش عظیمی از حرکت‌های آزادی‌بخش جهان به واسطه درسی است که از مکتب دفاع مقدس ملل مظلوم گرفته‌اند. مقاومت مردم سوریه و ایستادگی مردم عراق، یمن محصول و اساس تفکری است که از ایران اسلامی و دفاع مقدس صادر شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم هرآنچه در توان داریم برای اجرای برنامه‌های 40 سالگی دفاع مقدس به کار گیریم و قطعاً نمایندگان مردم در مجلس این مسئله را وظیفه خود می‌دانند.

وی با تأکید بر اینکه از تمام ظرفیت مجمع نمایندگان برای این کار بهره خواهیم گرفت، گفت: موضوعاتی که نیاز به تصویب قوانین دارد در این شورا پیشنهاد شود و حتماً آن را در مجلس دنبال خواهیم کرد، البته فراکسیونی برای همین موضوع در مجلس تشکیل شده است و بخش اعظمی از نمایندگان مجلس برای توسعه و نشر فرهنگ دفاع مقدس عضو آن شده‌اند.

عزیزی همچنین با اشاره به مشکلات مطرح شده در این جلسه گفت: در بحث بودجه و اعتباراتی که برای حرکت‌های پیش‌رو لازم است، نمایندگان مجلس پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد و قطعاً طرح‌ها و پیشنهادات می‌تواند کمک موثری برای پیگیری این مهم باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: مدیران استان این برنامه‌های مطرح شده را در چهل سالگی دفاع مقدس اجرایی کنند و این تلاش باید بر عمق دادن فرهنگ دفاع مقدس متکی باشد.

انتهای پیام