صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۵۳۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲

امام جمعه محلات گفت: شهدای سلامت پیروان و پرورش یافتگان مکتب امام صادق(ع) هستند؛ بنابراین امروز حفظ این مکتب یک امر ضروری است تا بتوانیم با یاری خدا و عزم ملی این بیماری را شکست دهیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات شامگاه 27 خرداد در مراسم تقدیر از مدافعان امنیت بهداشتی که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد، انگیزه خود جهت حضور در این مراسم را دیدن چهره مجاهدان راه سلامت دانست و گفت: شما مجاهدان احیاگر راه شهدایی هستید که جان خود را فدای مردم کردند.

وی تصریح کرد: شما مدافعان سلامت همچون مجاهدان جهادگر سال‌های قبل از انقلاب هستید که در زندان‌های مخوف رژیم پهلوی شکنجه شده یا توسط ساواک به شهادت رسیدند، شما نمونه بارز رزمندگان دفاع مقدس هستید که با جانفشانی برای تأمین سلامت مردم جان خود را در طبق اخلاص گذاردید و تنی چند از شما پزشکان و پرستاران در جای جای ایران اسلامی به شهادت رسیدند و بسیاری از آنان نیز پس از پشت سر گذراندن بیماری سلامت خود را بازیافته و باردیگر در سنگر دفاع از سلامت حضور یافتند.

امام جمعه محلات اظهار کرد: امروز مدافعان حرم ادامه‌دهنده راه شهدا و تجلی‌بخش راه شهادت هستند، در دوران کرونا نیز شما صحنه‌گردان این رزم و این جهاد بودید. همه مجاهدان در راه این انقلاب پرورش یافته مکتب اهل‌بیت(ع) بودند و امام خمینی (ره) که خود گام نخست این انقلاب را برداشتند پرورش یافته این مکتب هستند.

وی ادامه داد: شهدایی که شما تصاویر آنان را می‌بینید پیروان و پرورش یافتگان مکتب امام صادق(ع) هستند؛ بنابراین امروز حفظ این مکتب یک امر ضروری است. همه مدافعان سلامت در هر جایگاه  مقامی هستند اعم از پزشکان، پرستاران نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها همه به امام عصر(عج) توسل داشته و برای ادامه مسیر از ایشان مدد گرفتند.

ربانی با یادآور شدن این نکته که تیم پزشکی در مقابله با کرونا ثابت کرد تربیت یافته سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام صادق(ع) است، اضافه کرد: تربیت شاگردان ولایی محدود به دوره خاصی از زمان نیست، تمام مردم ایران در هر جایگاهی هستند ثابت کردند در بزنگاه‌ها از ولایت و امنیت جانی مردم پاسداری می‌کنند و اجازه نخواهند داد دشمن برای آنان تصمیم‌گیری کند.

حجت‌الاسلام ربانی خروج از قطار انقلاب را خارج شدن از مکتب اهل‌بیت(ع) خواند و تشریح کرد: هر فردی در این سال‌ها به هر دلیلی از مسیر ولایت جدا شد از مکتب اهل‌بیت(ع) دور شده است، منافقان اول انقلاب تا منافقان کنونی هر کدام از این قطار پیاده شدند به مزدوری دشمن در آمده و عاقبت خوشی نداشتند. ما مولایی همچون حضرت مهدی(عج) داریم و دست غیبی ایشان حامی پیروان است.  دلیل تربیت جهادگرانی چون شهید سلیمانی وجود و عنایت حضرت ولیعصر(عج) است.

انتهای پیام