صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۵۸۲۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

مدرس و پژوهشگر امور تربیتی و آموزش خانواده، گفت: بسیج اساتید روایت عالمانه از مکتب مصطفی اندیشه‎ها است، جنگ امروز جنگ آتش‌ها نیست، جنگ اقتصادی و روانی است و در این راستا همت، اراده، عزم، روحیه انقلابی، تدبیر و تفکر ابزار این جنگ است.

مختار پاسدار هیر، مدرس دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، به مناسبت ۳۱ خردادماه «شهادت دکتر چمران و روز بسیج اساتید»، گفت: سخن گفتن از شهید دکتر مصطفی چمران، این مرد عمل و نه مرد سخن و نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، شاگرد مکتب علی(ع)، مالک ‏اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان، سخت و دشوار است. چرا که حتی نمی‏توان یکی از ابعاد وجودی او را آنگونه که هست، توصیف کرد و نباید انتظار داشت که بتوانیم تصویر کاملی در این مختصر از او ترسیم نمود، که مردان و رهروان راه علی(ع) و حسین(ع) را با این کلمات مادی و معیار‌های خاکی نمی‏شود توصیف نمود و سنجید و به انگیزه سالگرد شهادت افتخار آفرین و انسان‏ سازش، ضروری است تا آنجا که مقدور است در شناخت، ارائه افکار و بیان راه و اعمال او کوشش کنیم.
وی بیان کرد: امروز، نظام برآمده از انتخاب مردم ایران در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی، به حدی از بلوغ رسیده است که نه تنها لوازم ساختن آینده خود را در اختیار دارد، بلکه موانع را نیز از میان برداشته و تهدیدات دشمنان را به فرصت تبدیل نموده است و همین امر سبب شده تا دشمنان قسم‌خورده این مرز و بوم، بیش از هر زمان دیگری عصبانی باشند و بزرگترین گواه بر این ناراحتی، تلاش همه‌جانبه و بی‌وقفه آنان برای به زانو درآوردن ایران اسلامی و ایرانیان غیور در سال‎های اخیر است.
غیظ و خشم دشمنان ایران اسلامی که به تعبیر قرآن کریم، نشانه رشد و پیشرفت جامعه ایمانی است، سبب شده است دشمن در مسائل راهبردی و حساس، دچار خطا‌های جبران‌ناپذیر شود و خود را به مهلکه و نابودی بکشاند.
پاسدار هیر، بزرگی یک ملت را به وسعت تفکر، اندیشه و میدان آرمان‌های او و نه وسعت جغرافیایی و امکانات مادی‌اش دانست و افزود: اگر جامعه‌ای دارای آرمان‌های بزرگ، اندیشه‌های متوالی، تفکر ژرف، ذهن‌های وسیع و مکتب و دشمن بزرگ باشد، بزرگ است و ما می‌توانیم ادعا کنیم که همه این بزرگی‌ها را در اختیار داریم، اساتید، مروجان علم و سازندگان بنای اندیشه و تفکر در جامعه هستند.
مدرس و پژوهشگر امور تربیتی و آموزش خانواده اموزش و پرورش اردبیل، تصریح کرد: یکی از مهمترین اشتباهات دشمن در طول سال‌ها کینه‌ورزی و عناد با انگیزه و عزم راسخ مردم ایران، به شهادت رساندن قهرمان مقتدر و محبوب، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بود. آنان در خیال باطل خویش تصور داشتند که با ترور این شهید والامقام، ریشه مقاومت در برابر زورگویی خود را در منطقه می‌خشکانند و نور الهی را خاموش می‌کنند، در حالیکه ذات اقدس الهی در قرآن کریم می‌فرماید: «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ»
خون مطهر سرداران سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، دکتر مصطفی چمران و شهدای عزیز اسلام، به پای نهال مقاومت ریخته شد و برخلاف تصور عاملان این جنایت، عامل وحدت جهان اسلام و تداوم راه این شهیدان والامقام گردید.
وی تاکید کرد: امروز مردم کشور‌های اسلامی، بیش از هر زمان دیگری با آرمان‌های بزرگ شهیدانی همچون چمرانی‎ها، سلیمانی‎ها و یاران شهیدش، همراه و هم‌دل هستند و آرزوی انتقام خون این شهیدان مقتدر را که در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند، در سر می‌پروراند.
شخصیت کم‌نظیر ایشان به عنوان سربازی که در دوران خدمت و جانفشانی‌اش، هیچ‌گاه مقابل دشمنان عقب‌نشینی نکرد و به چنان توفیقی دست یافت که دشمنان درمانده، راهی جز شهادت او در مقابل خود ندیدند، نیازمند مطالعه و دقت است که مجامع و عناصر دانشگاهی مؤمن و انقلابی در آینده نه چندان دور، به این امر مبادرت خواهند ورزید.
فلذا اساتید بسیجی دانشگاه‌ها، ضمن اعتقاد به حرکت عمیق و بی‌بدیل ملت انقلابی ایران و عرض ارادت بی‌پایان به ساحت مطهر شهدای انقلاب اسلامی از صدر نهضت تاکنون، این امر خطیر را در عرصه نظری و عملی دنبال خواهد کرد و دوشادوش ملت شریف ایران، در کوبیدن مشتی محکم بر دهان یاوه‌سرایان آمریکایی، استکبارجهانی و تحقق یوم‌اللهی دیگر در تاریخ مجاهدت‌های ایرانیان سهیم خواهد بود.

انتهای پیام