صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۵۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

شهردار کرمان با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری کرمان در سال گذشته تهاتر شد، گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری کرمان است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان امروز یکشنبه، یکم تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دنیا در حال گذر است و رسانه‌ها در ثبت و ضبط رویدادها، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم نقش با اهمیتی دارند.

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان در این مدت سعی کرده تا حقوق کارگران و کارکنان شهرداری را به‌روزرسانی کند، افزود: خوشبختانه امروز حقوق‌ها به‌روز شده است.

شهردار کرمان با ابراز اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار شهرداری و شورای شهر کرمان قرار گرفت، بیان کرد: برای این پروژه‌ها هزینه شده بود و نمی‌توانستیم پروژه‌هایی که از بیت‌المال هزینه شده را رها کنیم.

وی با بیان اینکه با اولویت‌بندی این پروژه‌ها و تأمین اعتبار حدود 460 میلیارد تومان تعدادی از این پروژه‌های نیمه تمام به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: در دو سال گذشته 35 پارک و بوستان در شهر کرمان به بهره‌برداری رسیده است.

عالم‌زاده با اشاره به اینکه از هفته آینده هر هفته یک پروژه شهری در شهر کرمان از پیاده‌راه سازی و بوستان افتتاح و تحویل مردم می‌شود، گفت: 830 میلیارد تومان درآمد شهرداری کرمان افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه حدود دو هزار و 400 نفر نیروی رسمی و قراردادی در شهرداری کرمان داریم، افزود: وسعت و پراکندگی شهر کرمان خدمت‌رسانی را سخت کرده است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه حدود 400 نفر از نیروهای شهرداری در دو سال گذشته بازنشسته شدند، گفت: نیروی جدید نگرفته‌ایم و با 80 درصد نیرو بهره‌وری را افزایش داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بدهی‌های شهرداری کرمان تقریباً به صفر نزدیک شده است، افزود: به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در فروردین‌ماه هیچ بدهی نداشتیم.

عالم‌زاده گفت: با توجه به اینکه قیمت اتوبوس افزایش پیدا کرد و عملاً خرید اتوبوس برای ما امکان‌پذیر نبود، 23 دستگاه اتوبوس مورد بازسازی قرار گرفت و صرفه‌جویی شد.

شهردار کرمان با بیان اینکه پنج دستگاه ماشین آتش‌نشانی تجهیز و به ناوگان آتش‌نشانی شهر کرمان اضافه شده است، افزود: 500 میلیارد تومان برای شبکه آب شهر کرمان هزینه شده و از سال گذشته خرید تمام کالاهای مورد نیاز شهرداری به‌صورت مناقصه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نصب 413 دستگاه دوربین پایش تصویری در سطح شهر کرمان و راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ شهر کرمان، گفت: شوراهای اجتماعی محلات در نقاط مختلف شهر کرمان راه‌اندازی شده و یا در حال راه‌اندازی است.

عالم‌زاده با بیان اینکه شهرداران محله با شهردار منطقه ارتباط گرفته و مشکلات را پیگیری می‌کنند، اظهار کرد: 15 خانه فرهنگ جدید به خانه‌های فرهنگ شهرداری کرمان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه 100 میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به شهرداری کرمان در سال گذشته تهاتر شد، تأکید کرد: 400 میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری کرمان است و اگر بدهی دستگاه‌های نظامی و انتظامی به شهرداری را اضافه کنیم بدهی دولت به شهرداری کرمان به بالای هزار میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام