صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۶۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به وقایع اخیر آمریكا گفت: نكته مهمی كه امروز دنیا با آن روبه‌رو است نمایش چهره كریه و نفاقی است كه در سردمداران آمریكایی وجود دارد و امروز این چهره خودش را روشن‌تر از گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 3 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی و همچنین فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: یكسری برنامه‌هایی در سطح مساجد و مراكز فرهنگی بدین مناسبت‌ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینكه عمده این برنامه‌ها به دلیل شیوع كرونا در فضای مجازی خواهند بود،‌افزود: نكته مهمی كه امروز دنیا با آن روبه‌رو است نمایش چهره كریه و نفاقی است كه در سردمداران آمریكایی وجود دارد و امروز این چهره خودش را روشن‌تر از گذشته نشان می‌دهد.

رضایی اظهار كرد: آمریكایی چنان تبلیع كرده بودند كه دنیا باور كرده كه واقعاً آمریكا نگران حقوق بشر در سراسر دنیاست یعنی نوع تبلیغاتی كه در اختیارشان بود از این چهره نفاق كریه و بسیار خشن یك ظاهر بسیار آراسته و دلسوز جامعه بشری ساخته بود و اتفاقاتی كه اخیراً در آمریكا رخ داد و هنوز هم شاهد آن هستیم، چهره واقعی آمریكا را به دنیا نشان داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: این اتفاقات به دلیل اعتراض به بحث تبعیض نژادی رخ داد كه البته تبعیض نژادی تنها مربوط به رنگین پوست‌ها نیست چنانچه امروز مشاهده می‌كنیم بخش عمده‌ افرادی که در این راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند سفید پوست‌ها هستند و نه تنها در آمریکا بلکه در سراسر اروپا این موج به وجود آمده است و مشخص است که جچمعه بشری در آمریکا و حتی غرب از دروغ‌پردازی و نفاقی كه در ارتباط با بشریت صورت می‌گرفت، خسته بودند.

موضع دوگانه آمریكایی‌ها در برابر تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم

وی با بیان اینكه این نكته حائز اهمیت است که مردم در آمریکا که خود را مهد تمدن می‌دانند اما چهره واقعی آنان نمایان شد،‌ گفت: نكته دوم موضعی است كه امروز آمریكایی‌ها نسبت به مطالبات معترضان دارند. در ابتدای همین تظاهرات دیدیم که آمریکایی‌ها به ویژه ترامپ یكسری تعابیر زشت برای معترضان به كار برد و روز گذشته هم پسر ترامپ تعبیر حیوان را برای این افراد به كار برد و در جای دیگری هم خود رئیس جمهور آن کشتار مظلومانه سیاه‌پوستی كه زیر پای مأمور پلیس آمریكا جان داد، را تأیید می‌كند.

رضایی گفت:‌ امروز می‌بینیم كه آمریكا نتوانست صدای معترضان را خفه كند و بلكه صدای آنان به گوش دنیا رسیده است و صدای مظلومیت و دادخواهی را در دنیا مطرح كرده است و این هم نکته‌ای است که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس به اغتشاشات آبان در كشورمان اشاره كرد و گفت:  در این اغتشاشات عده‌ای آمدند اموال عمومی را آتش زدند و برای مردم ایجاد ناامنی كردند و همین رسانه‌های غربی به ویژه رسانه‌های آمریكایی چقدر بر علیه ایران تبلیغ كردند كه چرا كه با مردم برخورد می‌كنید و از سوی دیگر یكسری مزدوران خودفرخته نیز در یك زمانی بر سر سفره نظام بودند و امروز به كشورهای غربی فرار كردند و سخنگوی غربی‌ها شدند و با آنان ستاد و مركز فرماندهی تشكیل دادند، مردم را به اغتشاش هدایت و تشویق می‌كردند و امروز می‌بینیم كه همین‌ها مزدوران در برابر اتفاقات آمریكا و اروپا خفه شده‌اند و اگر از آن‌ها درباره این مباحث سئوال شود غیرمستقیم عمل پلیس آمریكا را توجیه می‌كنند.

وی با تأكید بر اینكه باید در هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی این مطالب برای جامعه بیان شود، گفت: افرادی بعد از تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در كشورمان، خانه‌های مردم و اموال عمومی را آتش زدند و پلیس هم با آنان برخورد كرد و اگر این كار بد بود پس چرا امروز آمریكا دارد این كار را انجام می‌دهد.

قدرت تزویر آمریكا در دنیا

رضایی بیان كرد: امروز آمریكا تنها در اقتصاد در دنیا قدرت ندارد بلكه قدرت تبلیغ یا همان قدرت تزویر در اختیار دارد و اگر كسی غیر از این بخواهد تبلیغ كند، باید جلوی او گرفته شود و صدایش خفه شود لذا باید این ناگفته‌ها را در هفته حقوق بشر آمریكایی بیان كنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین گفت: نكته دیگر نوع موضعی است که امروز آمریکایی‌ها در برابر کشور ما دارند، از یك طرف چراغ سبزهایی نشان می‌دهند و بعد از آن خلاف آن را نشان می‌دهند و باید این عوام‌فریبی آمریكا را برای مردم بیان كنیم. به‌عنوان مثال زمانی ادعا كردند كه مذاكره شود و قرارداد بستند اما بعد از آن از عهدنامه خارج شدند و بعد هم دوباره پیام می‌دهند كه حاضریم با شما كنار بیاییم و مذاكره كنیم.

وی ادامه داد: در بحث معامله برد برد كه سیاسیون برای مذاكره با آمریكا مطرح می‌كنند، باید بدانیم كه آمریكا ذره‌ای اجازه نمی‌دهد كه یك برد به ما برسد و تلاش می‌كند تا صد درصد تبدیل به باخت برای ما شود و بعد هم می‌گویند ما منتظر مذاكره با ایرانی‌ها هستیم. امروز بحث مذاکره گوش انسان‌های آزاد‌ی‌خواه را خسته کرده است و توده مردم باور نمی‌کنند که آمریکایی ها راست می‌گویند.

تشریح برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریكایی در فارس

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه‌های دو مناسبت مذكور پرداخت و گفت: به‌طور كلی 700 برنامه اعم از نشست، سخنرانی، نمایشگاه، مسابقات فرهنگی و غیره طی ایام هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریكایی در فارس اجرا می‌شود.

وی، تولید كلیپ‌هایی برای پاسخ به شبهات در فضای مجازی را از جمله این فعالیت‌ها دانست و افزود: امروز یكسری شبهاتی در میان مردم به خصوص جوانان وجود دارد كه چرا با آمریكایی‌ها سر سازگاری نداریم و برعكس آن و چرا نباید با آمریكا ارتباط داشته باشیم و این شبهات باید پاسخ داده شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه متأسفانه به شبهات به خوبی پاسخ نداده‌ایم، گفت: برخی از شبهات پاسخ داده نشده‌اند و برخی دیگر پاسخ‌ها اقناعی نبوده است و برخی‌ها ناقص و برخی دیگر هم متأسفانه یك معض ایجاد كرد لذا باید پاسخ‌ها كامل و اقناع‌كننده باشد.

رضایی، برپایی مسابقات مختلف در فضای مجازی، تبلیغات محیطی و محتوایی توسط رسانه ملی و جراید، چاپ و توزیع بروشور و پوستر، راه‌اندازی هشتك‌های مختلف در فضای مجازی، برپایی نشست روحانیان شاخص و افراد تأثیرگذار، برپایی مراسم تبیین و افشای حقوق بشر آمریكایی در نمازهای جمعه 6 تیرماه، برپایی 150 نشست روشنگری و اجرای دو برنامه روحانیان تأثیرگذار و علما و دیگری افراد تأثیرگذار طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 10 و 11 تیرماه در مسجد جامع شهدا شیراز و مجتمع فرهنگی حضرت شاهچراغ(ع)، ساخت كلیپ و انتشار در فضای مجازی، برپایی نمایشگاه پوستر و عكس در محل نشست‌های تخصصی، مسابقات علمی، نقاشی و فرهنگی را از جمله برنامه‌های هفته تبیین و افشای حقوق بشر آمریكایی در فارس برشمرد.

وی با یادآوری اینكه هفته حقوق بشر آمریكایی از 6 تیرماه آغاز و تا 12 تیرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این ایام آمریكا جنایت‌های متعددی را بر علیه ایران انجام داد به‌مثال سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بود و امروز كه بحث هواپیمای اوكراینی رخ داده است بعد از چند ماه رسانه‌های غربی و آمریكایی هر روز این اتفاق را زنده می‌كنند و درباره آن مصاحبه می‌گیرند اما حتی یك كلام درباره جنایت آمریكا درباره هواپیمای مسافربری ایران نمی‌گویند و ذره‌ای قیاس انجام نمی‌دهد در صورتی كه بعد از اتفاق هواپیمای اوكراینی، مقام ارشد نظامی می‌آید و از كل مردم عذرخواهی كرده و خود را تسلیم مردم می‌كند اما آمریكایی‌ها بعد از جنایتشان به سربازانشان مدال افتخار می‌دهند.

انتهای پیام