صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۶۶۱۴
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

سرپرست اداره‌کل بازرسی لرستان گفت: در مجموع در سال گذشته ۲۴۱ نفر در قالب شرکت‌های پیمانکاری، مشاوره‌ای و … به هیئت تخلفات اداری استان معرفی شده‌اند.

به گزارش ایکنا از لرستان، مهدی اصلانی، سرپرست اداره‌کل بازرسی لرستان، سه‌شنبه سوم تیرماه، در نشست با خبرنگاران با اشاره به موضوع تخلفات اداری در لرستان، گفت: در این راستا طی سال گذشته ۱۸ نفر در سطح مدیرکل و معاون مدیرکل به هیئت تخلفات اداری معرفی کرده‌ایم.

وی با اشاره به معرفی هفت نفر در سطح شهردار، ۷۶ نفر در سطح مدیر اداره و یا رئیس اداره و ۶۶ نفر در سطح کارشناس به هیئت تخلفات اداری استان، تصریح کرد: همچنین در سه ماهه اول امسال نیز یک نفر در سطح مدیرکل و معاون، ۱۳ نفر در سطح رئیس اداره یا رئیس واحد و ۱۳ نفر نیز در سطح کارشناسان به هیئت تخلفات اداری لرستان معرفی شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل بازرسی لرستان با اشاره به این‌که در مجموع طی سه ماهه نخست امسال، ۲۷ نفر را تحت تعقیب اداری قرار داده‌ایم، عنوان کرد: طی سال گذشته ۶۶ نفر در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ۱۶ فقره گزارش به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی بیان کرد: در مجموع در سال گذشته ۲۴۱ نفر در قالب شرکت‌های پیمانکاری، مشاوره‌ای و… به هیئت تخلفات اداری استان معرفی شده‌اند و ما به تفاوت در این زمینه نیز مربوط به کسانی بوده که کارمند، مشاور، کارشناسان رسمی دادگستری و… است.

اصلانی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه ما هیچ خط قرمزی در استان برای مبارزه با فساد نداریم، عنوان کرد: هرکس در هر سطح و مقامی باشد و جزء دستگاه‌های مشمول نظارت و بازرسی باشد ما در رابطه با آن ورود پیدا خواهیم کرد و برخورد می‌کنیم.

سرپرست اداره کل بازرسی لرستان با تأکید بر اینکه بررسی موضوعات باید براساس مستندات باشد، عنوان کرد: اگر برای ما با دلیل و مدرک تخلفی اثبات شود به طور حتم ورود پیدا خواهیم کرد، ما با رعایت کرامت و حرمت افراد در هر سطحی که تخلفی صورت گیرد ورود می‌کنیم که در این راستا ستاد فوریت‌های بازرسی در استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به پاداش‌های غیر قانونی شورای شهرها در استان، بیان داشت: در این رابطه نیز ما ورود کرده و بعضی‌ها را پیگیری کرده‌ایم که برخی از این پاداش‌ها به حساب دولت برگشت خورده است.

اصلانی عنوان کرد: همچنین تاکید بر به کارگیری نیروهای متخصص در دستگاه‌های اجرایی در دستور کار ماست و اگر بدانیم در جایی فردی برخلاف قوانین، مقررات و سفارش استخدام شده برخورد می‌کنیم و این امر نیز مورد تأکید نماینده ولی فقیه در استان نیز است.

سرپرست اداره کل بازرسی لرستان بیان کرد: در بعضی از شهرداری‌ها که متوجه شدیم افرادی به روش‌های مختلف به کارگیری شده‌اند را پیگیری کردیم و پایان کار و فعالیت این افراد داده شده و در حال حاضر نیز این امر در دستور کار است.

اصلانی، گفت: همچنین خدمت به مدت ۱۰ سال در مناطق محروم، شرط تبدیل وضعیت شغلی افراد از قراردادی به پیمانی بوده و این در حالیست که عده‌ای این امر را رعایت نکرده‌اند و در مرکز استان مشغول به کار شده‌اند، در این راستا بازرسی ورود پیدا کرده و تاکید کردیم که قانون برای همه باید یکسان اجرا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل پرونده‌های متعدد تخلف در حوزه عوارض شهرداری‌ها، افزود: یکی از بیشترین دستگاه‌هایی که بیشترین تخلفات را داشته‌اند شهرداری‌ها بوده‌اند.

اصلانی با اشاره به بررسی پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های مختلف از سوی این نهاد، عنوان کرد: همچنین در سال گذشته بیش از ۳۶۱ میلیارد ریال وصول مطالبات دستگاه‌های اجرایی استان را داشته‌ایم و همچنین با برنامه‌ریزی و ورود بازرسی مانع از تضییع حقوق دولت به میزان بیش از ۱۹۱ میلیارد ریال در سال گذشته شدیم.

سرپرست اداره کل بازرسی لرستان با اشاره به بحث حفاظت از اراضی ملی درون و برون شهری، بیان کرد: در این زمینه نیز با ورود بازرسی ۳۰۹ هکتار رفع تصرف و جلوگیری از واگذاری غیر قانونی اراضی صورت گرفت.

انتهای پیام