صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کردستان گفت: شهید بهشتی معمار بزرگ تفکر انقلابی و تندیس مظلومیت نظام اسلامی بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، به مناسبت سالگرد حادثه هفتم تیر و شهادت مظلومانه آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران مظلوم ایشان، به بررسی برخی ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار پرداختند.

وی افزود: شهید بهشتی یکی از شخصیت‌های نادر و کم نظیر تاریخ معاصر ایران و دنیای اسلام و از برجسته‌ترین رهبران انقلاب ایران بودند و بی‌شک بعد از حضرت امام (ره) تأثیرگذارترین شخصیتی بودند که در پیشبرد و تثبیت انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان با اشاره به اینکه اندیشه و خط مشی سیاسی شهید بهشتی ناشی از ایدئولوژی اسلامی بود، بیان کرد: شهید بهشتی یک عالم اسلام‌شناس و مصلح روحانی بود که با شیوه صددرصد اسلامی و بدون دنباله‌روی از غرب به اصلاح جامعه پرداخت و معتقد بود اسلام هم دین، هم دولت، هم زندگی بوده و به دنبال این امر مهم بود که اسلام در تمام ابعادش در جامعه اجرا شده و به عنوان مکتبی مستقل از مکاتب شرق و غرب در جهان طنین‌انداز شود.

وی عنوان کرد: شهید بهشتی شخصیت جامعی بودند که از یک طرف فیلسوف و از طرفی دیگر عارفی به تمام معنا و زاهد شب زنده‌دار و از سویی دیگر کارشناس اقتصادی و صاحب نظر در مسائل سیاسی و حقوقی. در حوزه مدیریت در عین آنکه فردی بسیار عاطفی بودند ولی بسیار جدی و در بحث کادرسازی و تربیت نیرو برای اداره کشور بسیار توانمند بوده و مصداق بارز شیفتگان خدمت نه تشنگان قدرت بودند.

حجت‌الاسلام سادات به برخی دیگر از ویژگی‌های ایشان پرداخت و اعلام کرد: جامعیت علمی، تسلط بر زبان های زنده ی دنیا از جمله انگلیسی و آلمانی، جدیت و نظم، تحمل نظرات مخالفین و دوری از افراط و تفریط، متانت و کم‌گویی و صراحت در کلام و آزادگی از جمله ویژگی‌های این شخصیت ممتاز بود.

وی شهید بهشتی را تندیس مظلومیت نظام و انقلاب اسلامی خواند و گفت: بسیاری از جریانات ضدانقلاب چون نمی‌توانستند مستقیما امام خمینی(ره) و نهاد روحانیت را تخریب کرده و بکوبند، شهید مظلوم دکتر بهشتی را آماج شدیدترین تهمت‌ها و تخریب‌ها قرار دادند و ایشان تبدیل شده بودند به سیبل تمام نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی و کل روحانیت و حتی حضرت امام(ره).

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلابی کردستان عنوان کرد: اگر چه این تخریب‌ها تا حدود زیادی شخصیت شهید بهشتی را در اذهان عمومی عوض کرد اما از میزان تأثیرگذاری او چیزی کم نکرد و لذا نمرودیان زمان پس از آنکه ابراهیم گونه او را در آتش سوزان تهمت‌ها افکندند سرانجام خون پاکش توسط منافقان کوردل و سفاک بر زمین ریخت و روح پاکش به آسمان‌ها پر گشود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همگان راه این شهید بزرگوار و سیدالشهدای انقلاب را پیموده و حافظ دستاوردهای این نظام مقدس که مدیون خون پاکان و برگزیدگانی همچون شهید بهشتی است، باشیم.

انتهای پیام