صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۰۵۳
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
در ادامه به ثمر نشستن پيگيری‌های ايكنا؛

در ادامه به ثمر نشستن پيگيری‌های ايكنا مقرر شد كه هر شب یكی از نخبگان و فعالان قرآنی فارس در برنامه «فارسی‌شو» حضور یابد.

بعد از پیگیری‌های خبرگزاری ایكنا مبنی بر اهمیت حضور و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان قرآنی در صداوسیمای فارس، طبق اعلام معاون سیما بنا شده است كه هر شب 10 دقیقه از برنامه «فارسی‌شو» به نخبگان قرآنی اختصاص یابد.

قریب چند هفته پیش بود كه ایكنا، در مصاحبه‌ با یكی از نخبگان قرآنی فارس بحث اهمیت توجه به این نخبگان را در صدا و سیمای استان مطرح كرد و پس از آن، یادداشتی با عنوان «عبور از خط قرمزها» بر روی خروجی ایكنا رفت. در این یادداشت انتقاداتی از عملكرد صداوسیمای فارس مبنی بر عدم توجه به نخبگان و فعالان قرآنی و بهره‌مندی از ظرفیت آنان در برنامه‌های مختلف و همچنین عدم تولید برنامه‌هایی با محتوای قرآنی در طول سال مطرح شد كه خوشبختانه مسئولان این نقد را پذیرفتند و بلافاصله برای رفع این نقیصه وارد عمل شدند. همان روز یعنی 25 خردادماه اولین حضور نخبگان قرآنی در برنامه صدا و سیمای فارس رقم خورد و حسام قانعی به‌ عنوان یكی از قاریان و مؤذنان برتر كشور در برنامه «فارسی‌شو» حضور یافت و این خود مطلع خوشی برای توجه به فعالیت‌های قرآنی در صدا و سیمای فارس بود.

بعد از آن در تاریخ اول تیرماه نیز محمدمهدی روحانی، یكی دیگر از قاریان برجسته استان فارس كه بارها در عرصه مسابقات مختلف در سطح كشور برای استان افتخار كسب كرده بود در برنامه «فارسی‌شو» حضور یافت و همان شب معاون سیمای فارس طی گفت‌وگوی با خبرنگار ایكنا اعلام كرد كه بنا دارد تا در سیمای استان هر شب قریب 7 تا 10 دقیقه برنامه‌ای به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهد.


بیشتر بخوانید:


فرشید باغبان‌منش، معاون سیمای فارس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایكنا فارس، اظهار كرد: مقرر شده است كه هر شب یكی از نخبگان و فعالان قرآنی فارس در خصوص موضوعاتی كه مشخص شده است، در برنامه «فارسی‌شو» حضور یابد.

وی با بیان اینكه هر روز درباره موضوع خاصی این برنامه اجرا می‌شود، گفت: مدت زمان حضور نخبگان قرآنی در این برنامه قریب 10 دقیقه خواهد بود و حتی بنا داریم در صورت امكان، بدین مناسبت نیز نام برنامه «فارسی‌شو» را تغییر دهیم.

باغبان‌منش به بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان قرآنی استان در پخش تلاوت‌ها و اذان‌های این شبكه اشاره کرد و گفت: هیچ اشكالی ندارد كه بتوانیم از ظرفیت نخبگان قرآنی در صدا و سیمای استفاده كنیم، اما یكسری محدودیت‌ها داریم كه باید پخش تلاوت یا اذان نخبگان قرآنی با مجوز شورای عالی قرآن باشد. در سال‌های گذشته 15 تلاوت را از نخبگان قرآنی ضبط و برای شورای عالی قرآن ارسال كردیم و بعد از تأیید در اوقات شرعی در این شبكه پخش می‌كنیم و اگر مورد جدیدی باشد به ما معرفی كنید تا مجوز پخش را بگیریم.

تشویق نسل جوان

محمدمهدی روحانی، قاری برجسته استان فارس نیز در گفت‌وگو با ایكنا فارس، گفت: این اتفاق بسیار خوبی است كه رخ داده و امیدواریم تداوم داشته باشد. اینكه نخبگان قرآنی در جایی مانند صدا و سیما دیده شوند بسیار خوب است و انگیزه را برای ادامه راه تقویت می‌كند و همچنین موجب تشویق نسل جوان برای ورود به این راه می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه بازخورد این كار برای نخبگان، جامعه قرآنی و مردم خوب و مثبت است، اظهار کرد: پیگیری خبرگزاری ایكنا در این رابطه و همچنین همكاری مسئولان صداوسیما واقعاً قابل تقدیر است، چرا که این بحث برای فعالان قرآنی مطرح بوده است كه با وجود دعوت از نخبگان هر قشری اعم از ورزشی و هنری در برنامه‌های صدا و سیما استفاده چرا از نخبگان قرآنی استفاده نمی‌شود كه اکنون شاهد رفع این نقیصه هستیم.

روحانی همچینن پیشنهاد داد تا نخبگان قرآنی كه در برنامه «فارسی‌شو» حضور می‌یابند حداقل 2 الی 3 دقیقه نیز در این برنامه تلاوت كنند تا مخاطبان توانمندی‌های آنان را مشاهده كنند.

بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان قرآنی در رسانه

حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر كشورمان در مسابقات سراسری قرآن اوقاف طی دو سال گذشته نیز در این رابطه ضمن تقدیر از عملكرد ایكنا برای پیگیری دغدغه‌های جامعه قرآنی گفت: درخواست ما این است كه به نخبگان قرآنی بها داده و از پتانسیل‌های آنان برای اعتلای استان استفاده شود.

وی افزود: بها دادن تنها به مقام و رتبه‌ها و جایگاه آنان نیست بلكه بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان قرآنی در بخش رسانه نیز بسیار كارآمد است، یعنی می‌توان دوره‌های آموزش قرآن در سیما و رادیو با حضور نخبگان برگزار كرد. همچنین صدا و سیما می‌تواند گزارش‌ها یا مستنداتی از فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف تهیه كند تا هم تشویقی برای سازمان‌ها باشد كه فعالیت‌های قرآنی را ادامه دهند و هم خانواده‌ها و كاركنان آن سازمان‌ها نیز انگیزه بیشتری برای تداوم فعالیت‌های قرآنی خود پیدا كنند.

این قاری برجسته استان فارس با تأكید بر اینكه برجسته‌ كردن فعالیت‌های قرآنی در استان می‌تواند بسیار به این جریان كمک كند تا مسائل قرآنی به حاشیه نرود، گفت:‌ رسانه به ‌مانند یک اهرم قدرت می‌تواند در این زمینه نقش بسیار مهمی را ایفا كند.

كلام آخر اینكه امیدواریم چنین حركت‌هایی هم در صدا و سیما و هم در سایر سازمان‌هایی كه مرتبط با فعالان قرآنی هستند و یا اینكه می‌توانند از فعالان قرآنی در برنامه‌های خود استفاده كنند، ادامه پیدا كند تا شاهد اعتلای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان فارس باشیم.

انتهای پیام