صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۵۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته، بطوری که این رقم از ۶.۵ هزار عبور کرده و به مرز ۷ هزار نفر نزدیک شده است.

قاسم میری علی‌آباد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش نگران‌کننده‌ای داشته، بطوری که این رقم از 6.5 هزار عبور کرده و به مرز 7 هزار نفر نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه با پیک دوم کرونا روبه‌رو هستیم، افزود: متأسفانه بر خلاف آنچه انتظار داشتیم، با گرم شدن هوا، نه تنها آمار مبتلایان کاهش نیافت، بلکه با افزایش ابتلا نیز مواجه بوده‌ایم که علت اصلی آن، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جدی نگرفتن این ویروس خطرناک است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: با توجه به اینکه قسمت عمده جمعیت استان را جوانان تشکیل می‌دهند؛ بنابراین میزان فعالیت در اجتماع بالاست؛ این افراد شاید توان بدنی بالایی داشته باشند و آثار بیماری چندان مشخص نشود، اما به‌راحتی می‌توانند ویروس را به سایر اعضای خانواده که شاید سالمند باشند، منتقل کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 247 نفر از هم‌استانی‌های ما علی‌رغم دریافت تخصصی‌ترین خدمات درمانی در بیمارستان‌ها متأسفانه جان خود را از دست داده‌اند؛ این در حالی است که عده زیادی نیز به‌دلیل تأخیر در مراجعه به مراکز درمانی، جان خود را از دست می‌دهند.

میری علی‌آباد اظهار کرد: بیش از 70 درصد مبتلایان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و غالباً در شهر زاهدان هستند و تخت‌های بیمارستانی چندین نوبت تکمیل شده است؛ ولی با خدمات کادر بهداشت و درمان پس از ارائه خدمات درمانی مطلوب عده‌ای از بیماران تنفسی ترخیص و عده‌ای دیگر نیز بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه خطر کرونا همچنان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر 327 بیمار تنفسی در بخش‌های بیمارستانی استان بستری هستند که از این تعداد 145 بیمار مثبت آزمایشگاهی کرونا هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: پرهیز از تردد غیرضروری در سطح جامعه، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون، اجتناب از لمس چشم، دهان و یا بینی با دست‌های آلوده و همچنین استفاده از ماسک و دستکش از راه‌های اصلی پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس است.

انتهای پیام