صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۷۵۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از جمله علل تاخیر در ازدواج و شاید مهم‌ترین دلیل آن‌ها، مشکل اقتصادی و بیکاری است که بیشتر جوانان علی رغم اعتقاد و ایمان به عنایات الهی از این مسئله رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام سید حسن سیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان جنوبی، با بیان اینکه چشم و هم چشمی آفتی است که خوشبختی را نشانه می‌گیرد، گفت: اختلافات طبقاتی در تهیه جهیزیه و چشم و هم چشمی بسیاری از خانواده‌ها و رقابت در تهیه نوع جهیزیه باعث شده حتی خانواده‌هایی که از لحاظ اقتصادی در سطح پائین هستند در این رقابت شرکت کنند.

سیدی با اشاره به اینکه امروزه خانواده‌های متدین نیز گرفتار همین رقابت و چشم و هم چشمی شده‌اند، بیان کرد: ضعف ایمان، دوری از آموزه‌های دینی وسنت اهل بیت آموزه‌های جامع قرآن، پیروی از فرهنگ غرب از جمله دلایل تغییر سبک ازدواج است.

از تصمیم‌های احساسی تا دوستی‌های مجازی

وی ادامه داد: از جمله آفت‌های ازدواج امروزی عدم توجه به توصیه‌های بزرگان بویژه پدر و مادر در امر انتخاب وعدم انتخاب صحیح واحساسی تصمیم گرفتن است.

سیدی بیان کرد: افزایش سن ازدواج و وجود دختران مجرد بالای 30 سال باعث جواب دادن بدون دقت و مشورت می‌شود که این خود آفت است.

وی با بیان اینکه روش‌های غلط در انتخاب همسر بویژه در فضای مجازی ودوستی‌های مجازی و غلط از جمله آفت‌ها است، گفت: روی آوردن به آموزه‌های قرآن و بهره‌گیری از سنت و روش اهل بیت، روی آوردن به قناعت صحیح، عدم خرید لوازم غیر ضروری در امر جهیزیه، کمک خیرین و بنگاه‌های خیریه، راه اندازی موسسات قرض الحسنه از جمله راه‌های ترویج ازدواج آسان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: ضرورت دارد در ترویج فرهنگ ازدواج آسان پیش قدم باشیم.

سیدی با بیان اینکه در ازدواج باید معیار اصلی ایمان، صداقت، اعتماد و اصالت مدنظر باشد، اظهار کرد: پرهیز از تجملات و عدم بهانه‌گیری برای تحصیل دختران و پسران می‌تواند در ازدواج به موقع موثر باشد.

وی، مشکلات روحی و روانی را از مهم‌ترین آسیب‌های تأخیر در ازدواج برشمرد و یادآور شد: در این مسیر والدین بهترین راهنمایان برای جوانان هستند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: از جمله علل تاخیر در ازدواج و شاید مهم‌ترین دلیل آن‌ها، مشکل اقتصادی و بیکاری است که بیشتر جوانان علی رغم اعتقاد و ایمان به عنایات الهی از این مسئله رنج می‌برند.

انتهای پیام