صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

فرماندار قائمشهر با بیان تمدید فراخوان جشنواره مجازی نسیم قدر تا ۳۰ تیرماه سال‌جاری، اظهار کرد: در این جشنواره تلاش شد تا از ظرفیت نمایشی و فعالیت‌های تجسمی و هنری برای القای مفاهیم قرآنی به‌کارگیری شود.

یحیی یوسف‌پور فرماندار قائمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: فعالان قرآنی شخصیت‌های شایسته‌ای هستند و به‌کارگیری آن‌ها در دستگاه‌ها و سازمان‌ها اثرات معنوی خوبی درپی خواهد داشت.
وی افزود: اینکه دغدغه فعالان قرآنی شهرستان قائمشهر باید دیده شود و تحت حمایت قرار گیرند موافق هستم و بر همین اعتقاد تا کنون نشست‌هایی را با حضور برخی فعلان قرآنی برگزار کردیم.
فرماندار قائمشهر، با بیان اینکه آخرین نشست اخیر با فعالین قرآنی در مؤسسه گنجینه نور با موضوع برگزاری جشنواره تلاوت مجلسی بود، تصریح کرد: در این نشست محور‌های مختلف این جشنواره با تبادل نظر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به نتایج خوبی رسیدیم.
وی ادامه داد: قرار است هفته جاری از یکی از مؤسسات قرآنی در قائمشهر بازدید داشته باشیم و از نزدیک مسائل و مشکلات آن‌ها را رصد کنیم.
تلاش فرمانداری قائمشهر در جبران خسارات کرونا به مؤسسات قرآنی
رئیس ستاد هماهنگی امور اجرای جشنواره مجازی قدر اظهار کرد: موسسات و خانه‌های قرآنی با شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده شدند اکنون در حال بررسی جزئیات خسارت در این موسسات هستیم و اگر بتوانیم بی‌شک کمک‌هایی به این موسسات خواهیم داشت.
وی افزود: در لیست کمک به مراکز خسارت دیده از ویروس کرونا موسسات قرآنی دیده نشده و باید تلاش کنیم که این اتفاق زودتر رقم بخورد.
یوسف پور با بیان اینکه از نظر قانونی نمی‌توانیم مشاور قرآنی داشته باشیم، افزود: تلاش‌مان این بوده در این راستا از نظرات فعالین قرآنی شهرستان بهره بگیریم.
وی ادامه داد: قرآن دریایی از معارف الهی است و باید این معارف الهی را به جامعه به درستی معرفی کنیم و از محتوای قرآنی شخصیت‌های فاضل انسانی تربیت کنیم.
رئیس ستاد هماهنگی امور اجرای جشنواره مجازی قدر با اشاره به برگزاری «جشنواره مجازی نسیم قدر» افزود: فراخوان این جشنواره در پنج حوزه قرآن کریم و معارف اسلامی، ادبی، هنری، کتابخوانی و رسانه با تنوع ۳۰ رشته مختلف و در گستره سراسری و استانی ویژه رده‌های مختلف سنی تا پایان تیرماه ۳۰ تیرماه تمدید شد..
فرماندار قائمشهر آزاد بودن شرکت‌کننده را از ویژگی این جشنواره دانست و اظهار کرد: در این جشنواره تلاش شد تا از ظرفیت نمایش و فعالیت‌های تجسمی و هنری برای القای مفاهیم قرآنی به‌کارگیری شود.

وی با بیان اینکه جشنواره مجازی قدر، در نوع خود بی‌نظیر است، افزود: این جشنواره فرصت خوبی است تا استعداد‌های علاقه‌مندان به حوزه قرآن و فرهنگی ظهور و بروز پیدا کند و ما امیدواریم به کمک اهالی رسانه جشنواره‌ای پرشورتر را با حضور همه علاقه‌مندان به این جشنواره شاهد باشیم.

یوسف‌پور با بیان اینکه مسئولیت پشتیبانی از این جشنواره و اهدای هدایا بر عهده شهرداری قائمشهر است، بیان کرد: برای همه منتخبین تندیس و جوایز نقدی تهیه می‌شود و برای همه شرکت‌کنندگان نیز به تناسب موضوع گواهینامه اعتباری شرکت در این جشنواره نیز اعطا می‌شود.
وی با بیان اینکه بخش تلاوت قرآن و دعا خوانی جزو حوزه سراسری جشنواره است، افزود: همه آثار را از طریق یکی از پیام رسان‌های مجازی اینستاگرام، تلگرام و سروش به شماره ۰۹۳۵۴۶۲۹۵۶۴ دریافت می‌کنیم و اگر شرایط فراهم بود در دهه ولایت اختتامیه جشنواره مجازی برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد هماهنگی امور اجرای جشنواره مجازی قدر گفت: اخیرا کارگروهی در آموزش و پرورش تشکیل شد تا دانش آموزانی که در رشته‌های مورد نظر جشنواره استعداد دارند آثار خود را ارائه دهند.

انتهای پیام