صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۸۷۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

فرماندار سلماس گفت: موافقت اولیه برای احداث کتابخانه مرکزی سلماس در یک میدان پرتردد اخذ شده است که با ساخت آن بخشی از کاستی‌ها در زمینه کمبود فضای کتابخانه‌ای رفع خواهد شد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سلماس، روز گذشته، 14 تیر ماه با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و مرتضی اصغری فرماندار سلماس برگزار شد.

مرتضی اصغری،‌ فرماندار سلماس در این مراسم با بیان اینکه تغییر فرهنگ در جامعه نیازمند توجه به مقوله آموزش است، اظهار کرد: برای فرهنگ‌سازی افزایش مطالعه در جامعه نیز باید با برنامه‌ریزی مناسب، آموزش به کودکان را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه کتاب باید تبدیل به یک نیاز در مردم جامعه شود، افزود: این حس نیاز و عطش مطالعه را باید نهاد کتابخانه‌های عمومی با همکاری دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش ایجاد کند.

اصغری با بیان اینکه وضعیت سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست، تصریح کرد: یکی از دلایل پایین بودن میزان مطالعه شاید مربوط به پایین بودن فضای کتابخانه‌ای در شهرستان‌ها است که موجب شده تا مردم استقبال خوبی نسبت به مطالعه کتاب نداشته باشند.

فرماندار سلماس با اشاره به وجود 6 کتابخانه در این شهرستان تصریح کرد: وجود این تعداد کتابخانه نسبت به جمعیت شهرستان بسیار کم بوده و برای همین منظور موافقت اولیه برای احداث کتابخانه مرکزی سلماس در یک میدان پرتردد اخذ شده است که با ساخت آن بخشی از کاستی‌ها در زمینه کمبود فضای کتابخانه‌ای رفع خواهد شد.

نگاه فرهنگی مدیران سیاسی

خدیجه معصومی،‌ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: نگاه فرهنگی مدیران سیاسی نقش مهمی در تحولات اجتماعی دارد و می‌تواند در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح کمی و کیفی کتابخانه‌ها مؤثر باشد. کتابخانه‌های عمومی در سلماس همواره از جایگاه بسیار خوبی در میان مردم برخوردار بوده است که نشان از تلاش مسئولین و کتابداران این شهرستان دارد.

وی با اشاره به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی به دلیل اجرای دوباره محدودیت‌های کرونایی گفت: در زمان تعطیلات کرونایی، فایل دیجیتالی چندین کتاب در فضای مجازی قرار داده شده است تا علاقه‌مندان بتوانند از این کتاب‌ها استفاده کنند.

در پایان این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌های هادی درستی، رئیس سابق اداره کتابخانه‌های عمومی سلماس، زهرا محمدزاده به‌عنوان رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان معرفی شد.

 

انتهای پیام