صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۹۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه هر حکمی در اسلام دارای فلسفه و حکمتی است، گفت: حجاب یکی از ضرورت‌های دین اسلام است و بخشی از حکمت آن را می‌توان در تضمین سلامت جامعه با رعایت حجاب و عفاف تعبیر کرد.

حجت‌الاسلام زاهدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان در گفت‌و‌گو با ایکنا، با موضوع 21 تیرماه، روز حجاب و عفاف با اشاره به اینکه هر حکمی در اسلام دارای فلسفه و حکمتی است و حجاب نیز یکی از ضرورت‌های دین مبین اسلام است، گفت: بخشی از این حکمت را می‌توان در تضمین سلامت جامعه با رعایت حجاب و عفاف تعبیر کرد.

وی افزود: زمانی که اسلام مردان و زنان را از نگاه به نامحرم منع می‌فرماید به دلیل آن است که نگاه‌ها، زمینه گناهان بزرگ را فراهم می‌کنند و همین طور بدحجابی و بی‌حجابی به لحاظ کشش‌ها و گرایش‌هایی که ایجاد می‌کند مقدمات گناهان بزرگتر را فراهم می‌سازد و در نتیجه کرامت و شرافت جامعه را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه اسلام با حفظ حرمت زنان و شخصیت آنان و دور شدن از نگاه‌های هوس‌آلود به او دستور پوشش لازم را داده است، متذکر شد: آیاتی در سوره نور به این مسئله اشاره دارد که برهمین مبناست، پس اگر جامعه‌ای بخواهد به سمت کمال و سعادت حرکت کند بی‌شک باید از هرچه که مانع و مزاحم است دوری کند و بی‌حجابی بین زنان یک جامعه به لحاظ گرایش‌های شهوانی مانع رشد و کمال آن جامعه خواهد شد.

زاهدی نقش حجاب و عفاف را در استحکام بنای خانواده و حفظ آن تأثیرگذار دانست و گفت: یکی از عواملی که برای سرپرستان خانواده، زن و مرد، پدر و مادر خانواده مطرح است جدا شدن از محدوده و مرز خانوادگی و تمایل به دیگران است و این امر محیط خانواده را از گرمی و صمیمیت دور می‌کند، که در این راستا هرچه حجاب و عفت در جامعه نهادینه‌تر شود تزلزل در خانواده کمتر خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان با تأکید بر اینکه گرچه حجاب برای مرد و زن هر دو واجب است، یادآور شد: اگر در مورد زنان تأکید زیاد است برای این است که بی‌حجابی برای زن در گرایش و کشش نامحرم اثرگذارتر است تا بی‌حجابی مرد و تأکید پوشش زنان بیش از مردان است ولی رعایت آن برای هر دو لازم و ضروری است، كمااینکه مخاطب سوره نور در بحث نگاه، هم زنان هستند و هم مردان تا خود را از نگاه به نامحرم حفظ كنند.

انتهای پیام