صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۹۹۸۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات معیشتی و فرهنگی حال حاضر با آرمان‌های انقلاب همخوانی ندارد،‌ اظهار کرد: اقتصاد با جان، زندگی و معیشت مردم سر و کار دارد و به‌ عنوان یک طلبه، شهروند و عضو مجلس خبرگان رهبری اقتصاد فعلی را کمرشکن می‌بینم.

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته، 21 تیر ماه در نشست خبری که در دفتر وی برگزار شد، با بیان اینکه رسالت انبیا و اولیای الهی برای هدایت انسان به‌سوی فضائل و تقویت عنصر خلیفة اللهی بوده است، اظهار کرد: انقلاب امام حسین(ع) و امام خمینی (ره) در امتداد رسالت انبیای الهی بوده است ولی امروزه افزایش مشکلات معیشتی و فرهنگی با هدف اسلام و آرمان‌های انقلاب همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: نسبت به اقتصاد فعلی جامعه اعتراض داریم و به‌ ندرت کسی را می‌توانیم پیدا کنیم که به وضع موجود راضی باشد؛ اقتصاد با جان، زندگی و معیشت مردم سر و کار دارد و بنده به‌عنوان یک طلبه، شهروند و عضو مجلس خبرگان رهبری اقتصاد فعلی را اقتصادی کمرشکن می‌بینم؛ اگر تدبیر گهربار مقام معظم رهبری نبود نمی‌دانستیم اکنون کشور با چه وضعیتی روبه‌رو می‌شد رزمایش کمک‌های مؤمنانه و مواسات موجب شد مردم به کمک یکدیگر بشتابند.

آیت‌الله اسلامی ضمن انتقاد از دولت تصریح کرد: برخی از افراد ناباورانه پستی گیرشان آمده و نمی‌دانند چگونه مدیریت کنند. بر مسئله فرهنگی کشور نیز نقد داریم چون به‌واسطه غفلت مسئولان از فرهنگ، بنیان بسیاری از خانواده‌ها سست و متلاشی شده است و مسئولان باید به این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند. در مجلس خبرگان رهبری از سوی آیت‌الله جنتی نامه‌های بسیاری برای وزرا و نهادهای مربوطه نگارش و از آن‌ها خواسته شده است نسبت به وضعیت موجود کشور رسیدگی داشته باشند و بدین ترتیب مطالبات به‌صورت رسمی انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید از خود بپرسیم چرا بشر به‌سوی مادی‌گرایی در شتاب است، تصریح کرد: به مردم پیشنهاد می‌کنم کتاب «علل گرایش به مادی‌گرایی» شهید مرتضی مطهری را مطالعه کنند در گذشته بت‌ها محدود به «لات» و «عزی» بود ولی امروزه به «نفس» و «رانت» تبدیل شده است.

آیت‌الله اسلامی تصریح کرد: دشمن از انقلاب، نظام و مردم ایران مأیوس شده و از آن‌سوی دنیا برای جنگ به پا خاسته ولی انقلاب با قدرت هرچه‌تمام‌تر در مقابل آنان ایستاده است؛ مردم هم باید در انتخاب‌های خود دقت بسیار داشته باشند چون بسیاری از مشکلات کنونی در جامعه به انتخاب نادرست مردم بازمی‌گردد.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید ریشه فساد قطع شود، بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی حق داشتند اعتبارنامه تاجگردون را رد کنند، چنین رفتارهایی به‌مانند جراحی می‌ماند اگر یکی از اعضا آلوده باشد با قطع آن عضو می‌توانیم از سرایت بیماری به تمام بدن جلوگیری کنیم.

آیت‌الله اسلامی تأکید کرد: کشور ما در حال حاضر به یکی از قدرت‌های جهان تبدیل شده است به‌گونه‌ای که پنج کشتی مزین به پرچم کشورمان تا نزدیکی آمریکا پیش می‌رود و آمریکا نمی‌تواند دست از پا خطا کنند، تمام این‌ها نشان از قدرت کشورمان دارد.

وی با بیان اینکه دستگیری روح‌الله زم، دستگیری ریگی، شکار هواپیماهای جاسوسی آمریکا نشان از قدرت انقلاب اسلامی ایران دارد، یادآور شد: سپاه پاسداران پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی پایگاه نظامی آمریکا را هدف قرار داد و آمریکا جرئت عکس‌العمل نداشت که تمام این‌ها نشان از قدرت ایران دارد؛ البته عده‌ای در داخل کشور تلاش دارند دودستگی ایجاد کنند به همین جهت نباید همبستگی در داخل کشور را فراموش کنیم.

آیت‌الله علی اسلامی با اشاره به اینکه روح‌الله زم به‌ واسطه کانال خبری «آمد نیوز» فتنه را مدیریت می‌کرد، بیان کرد: در سال ۹۶ حوزه علمیه و دفتر امام‌ جمعه تاکستان به آتش کشیده شد و روح‌الله زم سخنانی را در تلویزیون مطرح کرد که با فتنه ۹۶ و اتفاقات تاکستان همخوانی دارد.

وی در پایان یادآور شد: مجتمع بزرگ مصلی تاکستان شامل ۱۲ پروژه مسجد جامع تاکستان، درمانگاه، سالن اجتماعات، کتابخانه دیجیتال و مجموعه‌های ورزشی است که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع در حال احداث بوده و در حال حاضر فاز چهارم آن در حال اجراست.

انتهای پیام