صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۰۹۹۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که در شرایط کنونی فرصت اختلاف و دودستگی نداریم، گفت: احیای کارخانه‌ها، موجب شکست دشمنان می‌شود و در این راه باید از اختلاف پرهیز کرد.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد شنبه، 21 تیرماه در دیدار با مدیرعامل و کارکنان کارخانه شیر پگاه لرستان با اشاره به این‌که می‌توانیم با اتکا به خود، رو به جلو و رو به پیشرفت حرکت کنیم، گفت: لرستانی‌ها سرآمد هستند و در فنون و رشته‌های علمی و مؤسسات علمی، در بخش فنی و مهندسی، پزشکی و … حضور مثمری دارند.

وی با بیان این‌که نیروی انسانی استان لرستان، استعدادها و توانایی‌های خوبی دارند، تصریح کرد: باید بتوانیم آن اصول علمی و تعهد و تخصص را در کنار هم قرار دهیم تا با مدیریت جهادی، برآیند آن دستیابی به اهداف عالی اجتماعی، اقتصادی و صنعتی بشود.

مدیریت جهادی، استفاده بهینه از امکانات است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر این‌که مدیریت جهادی به این معناست که تمام امکانات به شکل مفید، بهینه و کارآمد برای اهداف سازمانی به کار گرفته شوند، افزود: این اهداف نیز باید مبتنی‌ بر فرهنگ و ارزش‌های دینی باشد؛ گاهی یک مجموعه و اهداف آن چون مبتنی بر عدل و انصاف و ارزش‌های دینی نیست و بر پایه تبعیض و تفاوت نهاده شده و در درون تشکیلات، اخلاق اسلامی حاکم نیست، بدین ترتیب از درون می‌پوسد و موفق نیست.

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به این‌که بخشی از عقب‌ماندگی در استان ما به مسئله تفرقه و اختلاف بر‌‌می‌گردد، گفت: وقتی هسته اختلاف و تفرقه شکل گرفت، دیگر انرژی‌ها متراکم نمی‌شود و نمی‌تواند کار را پیش ببرد.

وی با بیان این‌که هر کسی مسئولیتش بیشتر است، خادم‌تر است و باید کار بیشتری انجام دهد و خودش را وقف خدمت کند، تصریح کرد: امروز پیشرفت در فعالیت اقتصادی یعنی ناامید کردن دشمن، از سوی دیگر تعطیلی کارخانه‌ها، ضعف ارکان اقتصادی و چرخه اقتصادی بیمار به‌معنای عقب‌نشینی در جنگ اقتصادی و شکست است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر کار مضاعف و شبانه‌روزی همراه با تدبیر و شتاب، افزود: توسعه کارخانه، ارتقای کیفیت محصولات، بازاریابی مناسب و … از عواملی است که اقتصاد را پیش می‌برد؛ اگر مدیر و کارکنان یک مجموعه کار مضاعف نکردند، احساس نکردند که باید خود را وقف اقتصاد کنند و در کارشان تدبیر و شتاب نباشد، نتیجه آن یک وضعیت بد اقتصادی است.

فرصت اختلاف نداریم

حجت‌الاسلام شاهرخی با اشاره به فرآیندهای نادرست برخی خصوصی‌سازی‌ها، گفت: این اقدامات انقلابی نبود، کارها سست بود و در نهایت امکانات را به دامن ویژه‌خوارها انداخت؛ هدف از خصوصی‌سازی، پیشرفت و رونق اقتصاد بود ولی با توجه به عدم رعایت اصول، با شکست مواجه شد.

وی با تأکید بر این‌که نباید اجازه داد دودستگی و اختلاف در مجموعه‌های اقتصادی ایجاد شود، بیان کرد: ما دیگر در استان فرصت اختلاف نداریم، همه مدیران باید با تدبیر، اختلاف سلیقه‌ها را حل کرده و مجموعه‌های اقتصادی را به مسیر درست هدایت کنند.

انتهای پیام