صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا‌ی مازندران از اجرای ۵۰ عنوان برنامه ویژه هفته عفاف و حجاب در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: جشنواره مجازی مد و لباس ایرانی اسلامی به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از مازندران، فرشته پازوکی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران، امروز ۲۳ تیرماه در نشست خبری هفته عفاف و حجاب با اشاره به سالروز تهاجم به مسجد گوهرشاد در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴، گفت: مردم مشهد در این مسجد برای مخالفت با قانون کشف حجاب، اعتصاب و اعتراض کرده بودند که مأموران رژیم به آن‌ها حمله می‌کنند و معترضین را به خاک و خون می‌کشند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه کربلا‌ی مازندران به گلوله بستن مردم بی‌گناه و متدین مشهدی را سیاست مقابله رضاخان با بی‌حجابی اعلام کرد و افزود: حجاب از اواخر قرن ۱۹ در عهد شاه قاجار در ایران وجود داشت و عمال استکبار در دوران پهلوی برای به دست گرفتن بازار فروش در ایران و عرضه کالا‌های خودشان، شاه این کشور را مجبور به اجرای قوانینی نظیر قانون کشف حجاب کردند تا با سست کردن اعتقادات مردم بتوانند مملکت را تصاحب کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دشمن به موضوع عفاف و حجاب و سست کردن بنیان خانواده تمرکز خاصی دارد، افزود: امروز همه باید به تأسی از شهدای مسجد گوهرشاد، نسبت به پدید بی بندباری و بدحجابی حساس باشیم.

پازوکی بابیان اینکه بی‌حجابی پیامد‌های اجتماعی و بیرونی دارد، اذعان کرد: آثار زیان‌بار بی‌حجابی خود فرد بی‌حجاب و خانواده‌اش را دچار مشکلات روحی، روانی و جسمی می‌کند. بی‌حجابی مصونیت را از زن می‌گیرد.

وی افزود: در صدد نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستیم و قصد داریم این موضوع مهم را در طول سال پیگیری کنیم و تنها به یک روز بسنده نشود، تلاش داریم بانوی تراز انقلاب اسلامی را به جامعه معرفی کنیم.

پازوکی گفت: امروز دنیا به زن نگاه کالایی دارد و از ظرافت‌های آن برای نمایش سوءاستفاده می‌کنند و زنان ایران اسلامی باید بدانند که این فرهنگ مبتذل غرب برای آن‌ها مشکلات متعددی فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: غرب سعی دارد با رواج تنوع‌طلبی استفاده ابزاری از بانوان داشته باشند و در این راستا باید بانوان با تأسی از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) و ائمه معصومین (ع) منویات مقام معظم رهبری باهم افزایی در راستای ترویج عفاف و حجاب گام بردارند.

وی خواستار حضور همه فعالان فرهنگی در زمینهٔ عفاف و حجاب به صورت عملیاتی شد و افزود: در حوزه عفاف و حجاب نیازمند حمایت همه دستگاه‌های فرهنگی هستیم.

پازوکی از اجرای ۵۰ عنوان برنامه ویژه هفته عفاف و حجاب با همکاری هزار و ۶۵۸ پایگاه و حوزه مقاومت بسیج خواهران در سراسر استان مازندران خبر داد و افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه‌ها به دو شیوه حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و مجازی در حال اجراست.
وی از برگزاری جشنواره مجازی مد و لباس ایرانی اسلامی به میزبانی شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: حضور در یادمان شهدا و تجدید بیعت با شهیدان دفاع مقدس و مدافعان حرم و شهدای هفته عفاف و حجاب، تجلیل ویژه از فرزندان محجبه شهدا، برگزاری مسابقه نقاشی و انشاءنویسی با موضوع شهدا، توزیع بسته‌های فرهنگی عفاف و حجاب بین مسافران و گردشگران، اهدای گل به فروشنده‌های محجبه، برگزاری اردو‌های دختران محجبه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در حاشیه نماز جمعه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در ۱۳ منطقه آسیب‌پذیر ازجمله برنامه‌های بزرگداشت هفته عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه با ترویج و تبیین سبک زندگی «عفیفانه» درصدد گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی برای ایستادگی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب هستیم، تأکید کرد: با حفظ عفاف و حجاب می‌توانیم ایران اسلامی را از هر نوع گزندی مصون بداریم.
پازوکی تشریح کرد: برگزاری شب‌شعر «نجابت»، مانور خودرویی بانوان در میدان‌های شهر‌ها و پارکینگ‌ها، راه‌اندازی رادیو حجاب در بازارچه‌ها، برگزاری تریبون آزاد در پارک‌ها، تهیه مستند از خانواده‌های موفق شهدا با عنوان چهل سال فراغ، دوخت رایگان چادر و مقنعه در پارک‌ها، تجلیل از کارگران محجبه، دیدار نخبگان بسیجی با نماینده، ولی فقیه در مازندران و ائمه جمعه، تولید محصولات چندرسانه‌ای، راه‌اندازی پویش ریحانه و... از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.

انتهای پیام