صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس گیلان را پیش نیاز محتواسازی برای این موزه دانست و یادآور شد: جمع‌آوری آثار و اسناد مرتبط با شهدا و تدوین و مستندسازی تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی ضرورت دارد.

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسین مصطفی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 22 تیرماه در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس ملت ایران، اظهار کرد: گرامیداشت این ایام با هدف نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تبیین نقش و اهمیت دفاع مقدس به عنوان یکی از درخشان ترین مقاطع تاریخ پرافتخار این مرز و بوم، افزود: در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر استکبار جهانی ایستادیم و پیروزی ها و حماسه‌های دیدنی خلق کردیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان،  فرهنگ دفاع مقدس را عامل پیروزی در همه عرصه ها دانست و تصریح کرد: «ما قوی هستیم» شعار محوری ویژه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. در این راستا کمیته های هفده گانه ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به ظرفیت های بومی تشکیل شده است.

مصطفی پور با بیان اینکه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی دفاع مقدس از سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت‌گرفته، همه سازمان ها و نهادهای و دستگاه های اجرایی باید بخشی از برنامه های فرهنگی خود را به موضوع دفاع مقدس اختصاص دهند.

وی پیشرفت در عرصه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و نظامی و دفاعی و علمی و فناوری را در گرو تأسی از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و یادآور شد: موزه دفاع مقدس یکی از ضرورت های فرهنگی استان گیلان است؛ البته در راستای احداث این موزه از سایر استان ها عقب هستیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه رشادت ها و ایثارگری ها و مجاهدت‌های رزمندگان گیلانی دفاع مقدس بی بدیل است، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم آثار و اسناد و خاطرات و وصیت نامه ها و یادگاران شهدا و ایثارگران گیلانی را در معرض دید عموم قرار دهیم. همچنین موزه دفاع مقدس فرصت مناسبی برای محققین و پژوهشگران حوزه ایثار و شهادت است.

مصطفی پور از اجرای موزه دفاع مقدس گیلان در سه فاز خبر داد و خاطرنشان کرد: این موزه ردیف بودجه ملی ندارد و باید از منابع عمرانی استانی برای احداث آن استفاده کنیم، لذا انتظار داریم در بودجه سال 99 منابع موزه دفاع مقدس استان دیده شود تا هرچه زودتر بتوانیم این پروژه را پیش ببریم.

وی تاریخ شفاهی و دانشنامه دفاع مقدس گیلان را پیش نیاز محتواسازی این موزه دانست و یادآور شد: جمع آوری آثار و اسناد مرتبط با شهدا و تدوین و مستندسازی تاریخ شفاهی رزمندگان گیلانی ضرورت دارد. در این راستا نیز تا پایان سال، 50 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و تاریخ شفاهی تدوین و چاپ خواهد شد.

انتهای پیام