صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۴۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

محمد چراغی خیر ۷۰ ساله تهرانی تاکنون در زمینه کمک به یتیمان، ترویج فرهنگ قرآن و اسکان جوانان نیازمند خیرات و موقوفاتی داشته و امروز از شمال تا جنوب کشور دلدادگانی دارد که برایش دعا می‌کنند.

در این روز‌ها که تلمبار کردن دارایی و ملک و مال و منال برای بعضی‌ها زندگی شده، در گوشه و کنار این مرز و بوم انسان‌هایی هستند که سخاوت، بخشش و محبت تقسیم می‌کنند و قلبشان به گستردگی دریاست و مادیات را وسیله برای زیباترین لذت آن هم قرب و رضایت الهی می‌دانند. هیچ اعتباری برای مادیات قائل نیستند مگر برای اینکه با آن بتوانند حقی را ادا کنند، مستمندی را دستگیری کنند و به وظیفه انسانی خود عمل کنند.

محمد چراغی، خیری است که اکنون ۷۰ ساله است، او نوع نگاه به زندگی را از خانواده مذهبی‌اش آموخته، وی امروز از شمال تا جنوب کشور دلدادگانی دارد که برایش دعا می‌کنند و در ذیل گفت‌وگوی کوتاهی داریم با این خیر تهرانی.

محمد چراغی، خیر اهل تهران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: سال‌ها قبل با رقم‌های ناچیز با کمیته حضرت امام خمینی‌(ره) در قالب اکرام ایتام همکاری داشتم و با کمک مسئولان کمیته امداد و لطف پروردگار موفق شدم ۱۰ خانواده تحت پوشش را خانه‌دار کنم.

وی ادامه داد: همیشه آرزویم این بود که بتوانم برای کودکان بی‌سرپرست کاری ماندگار انجام دهم که خدا لطف کرد و ساخت مرکزی در شهرستان نور با عنوان «بچه‌های آسمان نور» را آغاز کردم که به‌زودی افتتاح خواهد شد.

چراغی تصریح کرد: بهترین روش ماندگار کردن دارایی و برخورداری از باقیات و صالحات عمل به وقف است و من توصیه‌ام به همه کسانی که دوست دارند نامی از خود به یادگار بگذارند، این است که در حد توانایی مالی، وقف کنند و مطمن باشند در همین دنیا هم جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه، واقفان می‌توانند نیات مصرف موقوفه را تعیین کنند، افزود: موقوفه شهرستان نور را علاوه بر هزینه مرکز بچه‌های آسمان نور، برای ترویج مفاهیم قرآنی نیز در نظر گرفتیم که ان‌شاءلله بتواند در این مسیر هم مؤثر باشد.

این خیر نوری بیان کرد: تا‌کنون به لطف الهی موفق شدم به نام مرحوم حاج حسین چراغی، مرکز اورژانس گلندرود و به نام شهید دیلمقانی در مازندران مرکز نگهداری بچه‌های بی‌سرپرست تحت عنوان مرکز «بچه‌های آسمان نور» و یک مجموعه آپارتمانی در تهران برای عروس و داماد‌های کم‌بضاعت برای زندگی در دو سال اول زندگی‌ و نیز یک مدرسه نیز در بخش دلگان زاهدان که قرار است چند روز آینده افتتاح شود برای هموطنانم احداث کنم و امیدوارم به سهم خودم توانسته باشم اندکی از شکر نعمت‌های خداوند را به جا آورده باشم.

وقف ساختمان 50 میلیاردی در نور

وی افزود: مجتمع تجاری ساختمان الناز که ۵۰ میلیارد تومان کارشناسی شده شامل واحد‌های تجاری، رستوران، تالار و پارکینگ در پنج طبقه است که به نیت کمک به ایتام، ترویج فرهنک قرآنی، امور فرهنگی، کمک به نیازمندان و مستمندان شهرستان نور وقف شد.

یادآور می‌شود، اخیراً با حضور شادمان، فرماندار نور و دادستان نور پروژه مرکز بچه‌های آسمان نور  بازدید شد و قرار است در عید قربان امسال افتتاح شود.

انتهای پیام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
|
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
خدا خیر تون بده چه جوری میشه شمارشونو پیدا کرد
ناشناس
|
|
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
خدا خیر تون بده چه جوری میشه شمارشونو پیدا کرد
همتی
|
|
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
سلام .احسنت بر آقای چراغی.کاش به من وخانواده ام هم کمک می‌کردید. مام خیلی فقیریم