صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۵۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امروز پایان پروژه‌های مربوط به بازسازی آسیب‌ سیل در استان اعلام می‌شود، گفت: ۲ هزار واحد آسیب‌دیده از سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته در روستاها تعمیر شدند و ۷۷۱ واحد نیز در همین راستا در استان احداث شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، امروز، ۲۴ تیرماه در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و اقتصاد مقاومتی با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در شهرکرد، اظهار کرد: سال گذشته، ۲ هزار و ۲۴۰ واحد مسکن روستایی و عشایری برای استان کلنگ‌زنی شد که یک‌هزار و ۵۰۰ واحد امروز آماده افتتاح است.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۰ هزار مسکن روستایی و عشایری استان، ۴۵ هزار واحد در طی ۸ سال بهسازی و نوسازی شده‌اند و امیدواریم بهسازی مابقی این واحدها در سال‌های آینده ادامه یابد.

تابش با بیان اینکه امروز پایان پروژه‌های مربوط به بازسازی آسیب‌ سیل در استان اعلام می‌شود، افزود: ۲ هزار واحد آسیب‌دیده از سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته در روستاها تعمیر شدند و ۷۷۱ واحد نیز در همین راستا در استان احداث شد.

اتصال استان به شبکه ریلی 32 درصد پیشرفت دارد

در ادامه خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اعتبارات زیرساخت‌های استان ۲.۵ برابر نسبت به قبل افزایش دارد و وزارتخانه نیز پروژه‌های جنوب و شرق استان را در برنامه اجرایی قرار داده است که یا به مناقصه رفته‌اند یا در آستانه مناقصه قرار دارند.

وی با اشاره به ۲ پروژه مهم چهارمحال‌وبختیاری، گفت: پروژه اول مربوط به اتصال استان به شبکه ریلی است که نیاز عمومی استان است و از سال ۹۰ آغاز شده اما پیشرفت کمی داشته است، در سال گذشته با تزریق اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومانی در حال حاضر با ۲ پیمانکار فعال است و ۳۲ درصد پیشرفت دارد.

خادمی بزرگراه شهرکرد ـ‌ لردگان را پروژه دوم اولویت‌دار استان خواند و گفت: این محور شاهراه اقتصادی اتصال کننده مرکز استان به خوزستان و بنادر بزرگ کشور به‌شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این مسیر چهار خطه محل ترافیک کالاهای سنگین به جنوب کشور به‌شمار می‌رود که از ۱۶۵ کیلومتر کل مسیر، ۱۲۷ کیلومتر تکمیل شده است و ۱۴ کیلومتر آن آماده بهره‌برداری است، همچنین ۱۴ کیلومتر دیگر آن تا پایان سال تکمیل می‌شود که امیدواریم ۱۰ کیلومتر باقی‌مانده از لحاظ اعتبارات تعیین وضعیت شود.

انتهای پیام