صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۶۵۷
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان محمودآباد گفت: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌ها و باور‌های دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و اجتماع است.

به گزارش ایکنا از مازندران سرهنگ اسماعیل ابراهیم‌نژاد فرمانده سپاه ناحیه شهرستان محمودآباد عصر دیروز ۲۴ تیرماه در مراسم تکریم از بانوان محجبه شاغل از ادارات بهداشت و درمان، دانشکده فنی و حرفه‌ای، دانشکده علوم دریای، شهرداری، جهاد کشاورزی و اداره دارایی با بیان اینکه عفت و پاکدامنی صرفا مختص زنان نیست، اظهار کرد: رعایت این تکلیف برای همه انسان‌ها ضروری بوده و حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه مصونیت و امتیازی برای در امان ماندن است.
وی با اشاره به اینکه بی‌حجابی و بدحجابی مقدمه ورود فرد به ناهنجاری‌های ضدارزشی است، افزود: اجرای طرح عفاف و حجاب، ضرورتی انکارناپذیر جهت فراهم ساختن زمینه مشارکت بیشتر زنان در فعالیت‌های اجتماعی است.
ابراهیم‌نژاد تجلیل از افراد محجبه در سطح ادارات شهرستان را از برنامه‌های مهم هفته عفاف و حجاب از سوی سپاه شهرستان دانست و گفت: تمام تلاش مجموعه نیرو‌های انقلابی در این هفته آشنایی خانواده‌ها و خصوصا نسل جوان با شیوه زندگی ایرانی اسلامی است که امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه ماست.
وی با بیان اینکه حجاب نشانه شخصیت والای زنان مسلمان است، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) شاخصه زن مومن و مسلمان هستند و سیره و سَبکِ زندگی ایشان بهترین الگو زندگی اسلامی و قرآنی است.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان محمودآباد با تاکید بر اینکه برای تکریم از بانوان محجبه و حمایت از پوشش اسلامی ایرانی از ادارات شهرستان بازدید کردیم، بیان کرد: این کار کوچک‌ترین قدمی بود که توانستیم در راستای ارج نهادن به عفاف و حجاب انجام دهیم.
سرهنگ ابراهیم‌نژاد با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی سرمایه گذاری گسترده‌ای برای کمرنگ کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ایران کرده‌اند، افزود: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باور‌های دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.
وی ادامه داد: باید برای نهادینه سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهاد‌های کشور از جمله آموزش و پرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، نهاد‌های اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور بهره گرفت.
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان محمودآباد فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب مستلزم آموزش موثر دانست و گفت: اگر مبارزه با بدحجابی و بی‌حجابی تبدیل به درد اجتماعی شود، آنگاه در این زمینه موفق خواهیم شد.
ابراهیم‌نژاد گفت: تقابل بین نظام جمهوری اسلامی با نظام استکبارجهانی همچنان ادامه دارد و استقامت، پایداری و پافشاری ما بر حفظ ماهیت انقلاب اسلامی از دلایل اصلی تداوم این تقابل خواهد بود.

انتهای پیام