صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱

مدیر مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی اصحاب‌الثقلین اراک اظهار کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید برای اختصاص بسته‌های اینترنتی به مؤسسات قرآن و خانواده قرآن‌آموزان برنامه‌ای پیش‌بینی کند.

پیمان عین‌القضاتی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی اصحاب‌الثقلین اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان تصریح کرد: شورای توسعه فعالیت قرآن در استان ما فعالیتی ندارد، با توجه به اینکه شورای توسعه در حوزه دولتی مدیریت می‌شود فقط یک و یا دو عضو غیر دولتی عضو شورا هستند؛ لذا اگر جامعه قرآنی مطالبه‌ای داشته باشند کما اینکه مطالبه‌هایی صورت گرفته است، اما راه به جایی نبرده است.

وی به مشکلات مؤسسات قرآنی در روزهای کرونایی نیز اشاره و اظهار کرد: دستگاه‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی قرآنی اعتبار دارند، اما این اعتبارات اختصاصی است و تنها برای خودشان پیش‌بینی شده است و برای دستگاه‌ها ردیفی مشخص نشده است تا مؤسسات و دیگر مراکز قرآنی از آن بهره‌مند شوند.  

عین‌القضاتی ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی و بحران کرونا نیاز مردم به مبانی قرآن جزو نیازهای ثانویه محسوب می‌شود و خانواده‌ها احساس نیاز اساسی به آموزه‌های قرآنی نمی‌کنند و تنها برای رفع نیازهای اولیه که خوراک است تلاش دارند. شرایط ایجاد شده باعث شده تا مردم توان مالی برای پرداخت دوره‌های مختلف را نداشته باشند.

وی اظهار کرد: چند نفر از قرآن‌آموزان مؤسسه «اصحاب‌الثقلین» به دلیل مختل شدن وضعیت کاری پدر خانواده از حضور در کلاس‌ها صرف نظر کردند، اما مؤسسه اجازه غیبت آنان در کلاس‌ها را نداد. باید قبول کرد در شرایط بسیار حساسی هستیم هم مؤسسات قرآن برای تأمین هزینه‌ها با مشکل مواجه هستند و هم خانواده‌ها. بی‌شک با هم فکری و داشتن انصاف می‌توان از سد این بحران عبور کرد.

عین‌القضاتی در خصوص فعالیت انجمن خیرین قرآنی بیان کرد: انجمن خیرین قرآنی با مؤسسات غیر دولتی مرتبط نیستند و در این انجمن بیشتر به مبحث چاپ قرآن که البته اقدامی پسندیده است و یا احداث مراکز قرآنی پرداخته می‌شود. خیرین باید در حوزه زیرساخت‌های قرآنی ورود داشته باشند و ارتباط بیشتری با مؤسسات و رفع دغدغه‌های آنان برقرار کنند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مؤسسه «اصحاب الثقلین» اراک حتی با شیوع کرونا تعطیل نشده است، اظهار کرد: برای فعالیت گسترده قرآنی در شرایط فعلی دانش فنی لازم است، استفاده از فضای مجازی برای برگزاری کلاس و دوره‌های قرآن پسندیده است، اما برای پوشش حداکثری حمایت مخابرات لازم است و بسیار امیدواریم این مجموعه مؤسسات قرآنی را پشتیبانی کنند.

این فعال قرآنی ادامه داد: همه ما در هر شغل و جایگاهی که هستیم در شرایط کرونایی مسئولیت اجتماعی فرهنگی داریم. اپراتورهای تلفن همراه باید برای اختصاص بسته‌های اینترنتی به مؤسسات قرآن و خانواده قرآن‌آموزان برنامه‌ای پیش‌بینی کند. اگر برای قرآن‌آموزان و مؤسسات فکری نشود به مرور ضعیف می‌شوند.

عین‌القضاتی در پایان اظهار کرد: نوجوانان و جوانان قرآن‌آموز قادر به استفاده از فضای مجازی برای آموزش هستند، اما همه مردم به دلیل متفاوت بودن سطح علمی قادر به استفاده از این ظرفیت نیستند و فعالیت‌ها باید به گونه‌ای تعریف شود تا مورد بهره‌برداری همگان باشد.

انتهای پیام