صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در دی‌ماه سال جاری در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دومین دوره جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی در سه بخش صحنه‌ای، خیابانی و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، از یکم تا ششم دی‌ماه سال جاری و به میزبانی کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره سال گذشته و پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی برگزار شد، افزود: نخستین دوره این جشنواره با استقبال گسترده اهالی فرهنگ و هنر مواجه شد.

مدیرکل ارشاد کرمان با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره بیان کرد: دومین دوره جشنواره ملی تئاتر سردار آسمانی با هدف تکریم شخصیت، ایثار و سال‌ها مجاهدت سردار سرافراز سپاه اسلام، مجاهد شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری را از اهداف این جشنواره تصریح کرد و افزود: جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» در سه بخش خیابانی، صحنه‌ای و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود. این جشنواره در 10 محور موضوعی برگزار می‌شود. گروه‌های متقاضی در هر یک از بخش‌های خیابانی و صحنه‌ای فرصت دارند تا طرح و ایده و نمایشنامه خود را به‌ همراه رزومه گروه و کارگردان تا 31 شهریورماه در سایت جشنواره به نشانی rtfestival.ir بارگذاری کنند.

علیزاده آخرین مهلت ارسال آثار در بخش خیابانی و صحنه‌ای را تاریخ 31 شهریورماه امسال بیان کرد و افزود: اعلام نتایج بازخوانی 7 مهرماه انجام شده و ارسال فیلم اثر در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای جهت بازبینی تا تاریخ 10 آذرماه بوده و اعلام نتایج بازبینی 17 آذرماه انجام می‌شود.

مدیرکل ارشاد کرمان زمان برگزاری مراسم افتتاحیه را اول دی‌ماه و در محل مزار سردار سلیمانی اعلام کرد و گفت: آیین اختتامیه 6 دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش نمایشنامه‌نویسی این جشنواره با موضوعات مندرج در فراخوان و بر اساس خاطرات شفاهی مردم و رزمندگان و هم‌رزمان این شهید، جهت تولید نمایش‌نامه با محوریت شخصیت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، تأکید کرد: هر نویسنده مجاز به ارسال دو نمایشنامه است.

انتهای پیام