صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۰۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

مدیر ستاد کانون‌های مساجد البرز از اجرای طرح قرآنی «تلاوت نور» در مساجد البرز خبرداد و گفت: اين طرح قرآنی با قرائت يک يا دو صفحه از قرآن‌‌كريم در سطح مساجد و به‌صورت روزانه بعد از اقامه نماز جماعت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز در تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد به طرح «تلاوت نور» اشاره کرد و گفت: اين طرح قرآنی با قرائت يک يا دو صفحه از قرآن‌‌كريم در سطح مساجد و به‌صورت روزانه بعد از اقامه نماز جماعت برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که پایگاه‌های تلاوت نور نه‌تنها در مساجد و كانون‌ها بلكه در ساير مراكز دولتی، ادارات، حسينيه‌ها و تمام مراكزی كه نماز جماعت اقامه می‌شود نيز می‎تواند اجرا شود، ترغيب و تشويق نمازگزاران به فراگيری علوم قرآنی و گسترش و ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه را از اهداف اجرای طرح تلاوت نور ذکر کرد و افزود: طرح تلاوت نور تمام روز‌های هفته ويژه بانوان و آقايان نمازگزار در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.
این مسئول در ادامه طرح «شكوفه‌های بهشت»، «خانه‌های نور» و «تفسير روزانه قرآن‌کریم» را از جمله شاخص‌ترين برنامه‌های قرآنی برشمرد كه به‌همت ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور و ستادهای استانی در سراسر كشور برگزار می‌‌شود.
وی با اشاره به شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا گفت: اغلب برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و برنامه‌های قرآنی در فضای مجازی ارائه می‌شود.

انتهای پیام