صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۱۴۲۰
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۶

استاندار یزد گفت: فعالیت‌هایی که در ترویج فرهنگ نماز انجام شده باید آسیب‌شناسی شود و نقاط قوت و ضعف در فعالیت‌های گذشته مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایکنا از یزد، محدعلی طالبی، استاندار یزد،‌ روز گذشته، 29 تیرماه در نشست ستاد اقامه نماز استان یزد اظهار کرد: ان‌شاءالله بتوانیم در کنار سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی قدم‌هایی در راستای رفع مشکلاتی که در بحث توسعه و ترویج فرهنگ نماز وجود دارد، انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید بر روی آسیب‌شناسی فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در طول سال‌های گذشته صورت گرفته، کار کنیم، اینکه با وجود ساز و کارها و حمایت‌ها و همچنین کسرها و کمبودهایی که وجود داشته، چقدر در راستای ترویج فرهنگ نماز موفق بوده‌ایم و نقاط قوت و ضعف مورد بررسی قرار داده شود.

طالبی افزود: باید با این نگاه آسیب‌شناسانه در حوزه‌هایی که بیشترین ضرورت برای پرداختن به نماز در آن احساس می‌شود، کار کنیم.

استاندار یزد گفت: در بحث دانش آموزان با همت ستاد اقامه نماز در سال گذشته اجلاس استانی نماز با موضوع دانش‌آموزان در شهرستان اردکان برگزار شد البته در این زمینه باید کار ریشه‌ای و اثرگذار با همکاری سایر اقشار، نهادها، سازمان‌ها و گروه‌هایی که می‌توانند مخاطب بسیار خوبی برای فعالیت‌های ستاد اقامه نماز باشد، صورت گیرد.

وی ادامه داد: پرداختن به این موضوع نیازمند یک برنامه است که چه وضعیتی داریم و متناسب با آن کارها را در استان سامان دهیم و اگر برنامه داشته باشیم می‌توانیم وظیفه و مسئولیت‌های هر دستگاه را در آن برنامه مشخص و بر اساس آن، برنامه را دنبال کرده و پاسخگویی از ادارات را نسبت به وظایف و مسئولیت‌ها درخواست کنیم.

طالبی افزود: توجه و نگاه از سوی فعالیت‌های سخت‌افزاری به نرم‌افزاری هدایت شود و البته در موضوع نماز که فعالیت‌های نرم افزاری بهتر از برخی فعالیت‌های سخت افزاری می‌تواند جواب دهد و رافع مشکلات ما در بحث نماز باشد.

حجت‌الاسلام حبیبیان، رئیس سابق ستاد اقامه نماز استان یزد نیز در این نشست با اشاره به انجام فعالیت از سال 91 تا خردادماه 99 در ستاد اقامه نماز گفت: در این مدت اقدامات زیادی از سوی ستاد انجام شد و خادم نماز بودیم و اکنون نیز خدمتگزار نماز خواهیم بود و امیدوارم با نماز محشور شویم .

وی با اشاره به اینکه باید در جامعه به نماز توجه ویژه‌ای شود گفت: آموزش و پرورش استان در طول این سال‌های همراه این ستاد بوده به نحوی که با همکاری ستاد اقامه نماز اقدامات موثری در راستای ترویج فرهنگ نماز انجام شده است.

حبیبیان توجه ویژه به امکانات نماز مدارس شامل وضوخانه و وجود آب گرم در فصل زمستان و ... و همچنین اختصاص بودجه‌ای به عنوان حق‌القدم امام جماعات مدارس، اختصاص ساختمان ستاد و درآمد ثابت برای نماز را خواستار شد.

انتهای پیام