صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

مسئول آموزش سپاه ناحیه همدان،از برگزاری آموزش تکمیلی ۳۰ روزه بسیج در همدان خبر داد و گفت: بسیج برای ایجاد آمادگی رزمی نیروهای تحت امر خود در گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع) و امام حسین(ع) برنامه‌های متنوعی دارد.

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی سپاه ناحیه همدان، محمد قراگزلو مسئول آموزش سپاه ناحیه همدان، اظهار کرد: بسیج برای ایجاد آمادگی رزمی نیروهای تحت امر خود در گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی(ع) و امام حسین(ع) برنامه‌های متنوعی دارد که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری آموزش تکمیلی ۳۰ روزه بسیج است، درواقع یکی از ملزومات عضویت در گردان‌های امنیتی و گردان‌های مردم پایه نیز همین برنامه است.
وی گفت: این دوره چند حسن بزرگ دارد از طرفی به سازمان نظام‌وظیفه عمومی در راستای آموزش نظامی کمک می‌کند و هم‌چنین در بالا بردن امنیت کشور نیز مؤثر بوده و از طرفی کمک‌حال بسیجیان در سربازی خواهد بود بطوریکه افرادی که با سپاه به خدمت سربازی اعزام می‌شوند دیگر نیازی به آموزش دوماهه نخواهند داشت و افرادی که با ارتش و یا نیروی انتظامی به خدمت سربازی اعزام می‌شوند دو ماه کسری برای آن‌ها تعلق می‌گیرد.
قراگزلو افزود: در این دوره‌ که از ماه قبل آغازشده ۳۲۵ نفر از بسیجیان حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان همدان ۲۷ روز سرفصل‌های مختلف آموزشی را طبق سین ابلاغی قرارگاه امام حسین گذراندند و در انتها نیز سه روز در اردوگاه سیدالشهدا همدان مطالب تئوری یاد گرفته‌شده را به‌صورت عملی پیاده کردند.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل رزم انفرادی، آشنایی با اصول و فنون تیراندازی، اجرای تیراندازی در شب، آشنایی با تخریب و انفجارات در کنار استقرار اردوگاهی بوده است .
وی افزود: در پایان این دوره ۳۰ روزه نیز بسیجیان ۱۵ شبانه‌روز به پادگان‌های آموزشی اعزام و آموزش‌های پایانی را در آنجا می‌گذرانند.
قراگزلو گفت: برای اینکه هیچ‌یک از بسیجیان، گرفتار ویروس منحوس کرونا نشوند به‌صورت دائم تست‌های بهداشتی انجام می‌شود، ضمن اینکه چهار نفر از پرستاران بسیجی نیز در این دوره حضور داشتند و به‌صورت مستمر پروتکل‌های بهداشتی را متذکر می‌شدند و تمامی اقدامات بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک، رعایت نکات بهداشتی در مورد غذا و ... انجام می‌گرفت، به‌طوری‌که آسایشگاه‌هایی که در ایام عادی ظرفیت ۲۰۰ نفر رادارند در این دوره ۵۰ نفر در آن‌ها جای‌داده می‌شدند.

انتهای پیام