صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۳۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: تحریم‌ها و کمبودهای مالی، موجب شد تا جوانان ما سامانه آزمون وانیار کلود را در استان راه‌اندازی کنند.

به گزارش ایکنا، مهران گرمه‌ای، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی، در نشست خبری 11 مردادماه که در محل پارک علم و فناوری استان، برگزار شد با اشاره به اینکه برای ایجاد سامانه آزمون وانیار کلود از فروردین ماه سال جاری زمان صرف شده است، اظهار کرد: در شرایط ویژه‌ای که در کشور وجود دارد تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای جامعه به کار خواهیم گرفت و در حال حاضر در کنار بحث تحریم‌ها، ویروس کرونا نیز وجود دارد و از آنجایی که برگزاری آزمون‌ها به صورت حضوری امکان‌پذیر نبود، سامانه آزمون وانیار کلود از سوی نخبگان استان طراحی شد.

وی با تاکید به اینکه سامانه طراحی شده اولین بار در کشور راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه در هنگام برگزاری آزمون به صورت مجازی، محدودیت‌های بسیاری وجود داشته و از طرفی دسترسی به اینترنت نیز مشکلات بسیاری را ایجاد کرده بود.

گرمه‌ای با اشاره به اینکه خراسان شمالی جمعیت روستایی بسیاری را دارا است، اظهار کرد: سامانه طراحی شده تمام محدودیت‌ها را مورد توجه قرار داده و برگزاری آزمون در این سامانه بسیاری از دغدغه‌های داوطلبان و اساتید را برطرف کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی در خصوص امنیت سامانه، تصریح کرد: با توجه به اینکه سوالات آزمون رمزگذاری شده است، امنیت برگزاری آزمون از طریق این سامانه نیز افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری آزمون از طریق این سامانه، حجم درخواست‌های ناگهانی آزمون دهندگان را کاهش می‌دهد، تاکید کرد: امکان بارگذاری فایل‌های سوالات در ساعت‌های پیش از آزمون وجود دارد اما رمزگذاری شده است و همین مسئله موجب می‌شود تا از حجم درخواست‌های آزمون دهندگان در لحظه آزمون کاسته شود.

گرمه‌ای با تاکید براینکه با استفاده از این سامانه در برگزاری آزمون‌ها، صرفه‌جویی در منابع نیز وجود دارد، تصریح کرد: افزایش امکانات سخت‌افزاری برای برگزاری آزمون‌ها که در حال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها از سامانه‌های دیگر استفاده می‌کنند، هزینه‌های بسیاری را به دنبال دارد و از همین جهت استفاده از ظرفیت‌های داخلی بسیار تاکید می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی با تاکید به اینکه امکان توسعه این سامانه وجود دارد، اظهار کرد: این سامانه قابلیت برگزاری آزمون‌های مختلف در تمام کشور را دارد و از همین جهت اقدام بسیار مناسبی است که به جای وابستگی به ظرفیت‌های خارج از کشور، از ظرفیت‌های داخلی خود را برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان با تاکید براینکه تحریم‌ها شرایط توسعه را می‌توانند فراهم کنند، بیان کرد: تیمی که این سامانه را به مرحله اجرا رسانده‌اند، 10 نفر از جوانان نخبه استان هستند و تجربیات بسیاری در خصوص برنامه‌نویسی و... دارند که استفاده از ظرفیت‌های جوانان دستاورد بسیار خوبی است و در حال حاضر حمایت‌های فکری می‌تواند کمک کننده باشد.

 

انتهای پیام