صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۴۴۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس اعلام كرد: نمایشگاه آثار راه یافته به مرحله استانی نهمین دوره جشنواره «جابربن حیان» و فرصت‌های متنوع یادگیری با هدف شناسایی استعدادهای فردی و افزیش توان پژوهشی دانش‌آموزان از 14 تا 30 مردادماه به‌صورت مجازی در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 13 مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نهمین دوره جشنواره جابربن حیان و فرصت‌های متنوع یادگیری در فارس، گفت: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری نمایشگاه به‌صورت فیزیکی، این جشنواره به‌صورت مجازی و از تاریخ  14 تا 30 مردادماه در سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی ابتدایی اداره‌کل به آدرس http://ebtedaei.farssch.ir/portal/home.php  برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف این جشنواره تقویت مهارت‌های کلامی و گفتاری دانش‌آموزان است، بر همین اساس قالب خاصی برای ارائه دانش‌آموزان مشخص نشده است تا دانش‌آموزان بتوانند با خلاقیت و توانمندی‌های مربوط به خود دلایل، فواید و نتایج کار خود را بیان کنند.

فیاض‌پور اضافه کرد: تلاش کرده­ایم تا اجرای این برنامه در مراحل مدرسه، منطقه و استان در فضایی مشارکت‌جویانه و دور از جو رقابت و مسابقه اجرا شود، چرا که رقابت و انتخاب نفرات برگزیده با اهداف اصلی و نهایی این برنامه در تضاد است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس، اجرای مناسب طرح جابربن حیان را سنگ‌بنای پژوهش در دوره ابتدایی بیان کرد و گفت: برگزاری این برنامه باعث غنای فرایند یاددهی یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان و افزایش توانمندی آنان خواهد شد.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی جاری 151 هزار دانش‌آموز در این برنامه شرکت كردند که 950 نفراز آن‌ها به مرحله استان راه یافتند که نمونه‌هایی از آثار دانش‌آموزان راه یافته به استان برای تشویق این دانش‌آموزان و همچنین ارائه الگویی از عملکرد پژوهشی دانش‌آموزان، به‌صورت مجازی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام