صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، عید غدیر را عیدالله اکبر دانست و تاکید کرد: عید غدیر محل ظهور ولایت انسان کامل است که جامعه و آحاد بشر را به اطاعت و تبعیت از رهبر شایسته و صالح دعوت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، عید غدیر را مایه ارتقا و اکمال نظام بشریت دانست و اظهار کرد: با کامل شدن دین در عید غدیر راه و روش زندگی هم کامل شد و زمینه را برای کمال بشریت فراهم کرد.

وی با بیان اینکه نبی از وحدانیت حضرت حق و از وجود عالم هستی دیگر به نام قیامت خبر می دهد، تصریح کرد: امام و ولی فقط ابلاغ خبر نمی کند، بلکه اجرا و تحقق احکام و آموزه های الهی نیز بر گردن امام و ولی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با اشاره به مقام امامت ابراهیم خلیل(ع)، عنوان کرد: وقتی حضرت ابراهیم از آزمون آتش نمرود درآمد هنوز نبی بود، اما بعد از آزمایش قربانی فرزند امام شد، زیرا قرار بود بنیان یک حاکمیت و سبک زندگی الهی را سامان دهد. در واقع حضرت ابراهیم فقط خبر نمی دهد، بلکه مجری احکام خدا بر روی کره زمین خواهد بود.

حجت الاسلام مهدوی، وظیفه امام را تحقق حاکمیت دینی در عالم دانست و افزود: مقام امامت از مقام نبوت بالاتر است، زیرا امام باید برای تحقق عملی همه آن اخبار و احکام الهی بر روی کره زمین زمینه سازی کند.

وی پیامبر اسلام(ص) را دارای مقام امامت دانست و اضافه کرد: پیامبر علاوه بر اینکه از حقایق عالم هستی خبر می دهد، زمینه ساز تحقق احکام الهی است، یعنی پپامبر برای اینکه مردم زمان خودش بندگی خدا را تجربه کنند و به حقیقت عبودیت برسند، ساختار حکومتی تنظیم می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، عید غدیر را عیدالله اکبر دانست و تاکید کرد: عید غدیر محل ظهور ولایت انسان کامل است که جامعه و آحاد بشر را به اطاعت و تبعیت از رهبر شایسته و صالح دعوت می کند. هرچقدر جامعه به سمت انسان کامل هدایت شود و از انسان کامل الگوگیری کند و در اجرای آموزه ها و فرامین و اوامر انسان کامل مطیع باشد، خوبی ها تحقق پیدا می کند.

وی امیرالمومنین علی(ع) را مظهر خوبی ها دانست و گفت: اگر آحاد بشریت از مظهر خوبی ها اطاعت و تبعیت کنند، خوبی ها در جامعه جریان پیدا می کند لذا ولایت دعوت کردن آحاد بشریت به عشق ورزی توام با اطاعت و تبعیت از فرامین انسان کامل است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ولایت پذیری مفاسد فردی و اجتماعی را از بین می برد، ادامه داد: اگر همه انسان ها از عدالت حضرت علی(ع) الگو بگیرند بسیاری از رذایل اخلاقی از جمله ظلم به بشریت تعطیل می شود لذا اطاعت و تبعیت از انسان کامل و ولی خوب خدا برای رشد و ارتقای جامعه بشری و حتی نظام هستی الزامی است.

وی آیه «إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» را یکی از تجلی گاه های اثبات امامت و ولایت حضرت علی(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم شیعه خوبی باشیم باید در همه زمان ها نه فقط ایام کرونا باید به مردم خدمت کنیم. در واقع هرچقدر سطح معنویت و معرفت دینی انسان بالاتر می رود، خدمت به خلق خدا برای رضای خدا بیشتر می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، کمک به فقرا را سیره اهل بیت(ع) دانست و اضافه کرد: اقتدا به اهل بیت(ع) موجب شد در ایام کرونایی شاهد خلق زیبایی در کمک به نیازمندان به هر نحوی باشیم.

حجت الاسلام مهدوی، با بیان اینکه سنت اطعام غدیریه دارای ثواب بسیار زیادی است، متذکر شد: ولایت یک امر انتزاعی و خیالی نیست و برون داد اجتماعی بسیار موثری دارد لذا مردم در دهه امامت و ولایت و به خاطر ولایت امام علی(ع) انگیزه بیشتری برای خدمت به خلق خدا دارند.

انتهای پیام