صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۵۵۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
در کهگیلویه‌و‌بویراحمد؛

خبرنگاران فعال حوزه بسیج و سپاه با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌و‌بویراحمد تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام سیروس حکمتی‌نیک، نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان امروز، 19 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران، گفت: ۱۷ مرداد روز خبرنگار به نام شهید صارمی نامگذاری شده است، کسانی که در رساندن پیام و ابلاغ جامعه کوشش و تلاش می‌کنند.

وی افزود: یکی از مؤلفه‌های ارتقای سطح آگاهی جامعه اصحاب رسانه هستند که سبب ارتقای سطح بصیرت دینی و آگاهی مردم در فضای حقیقی و مجازی می‌شوند، خبرنگاران باید اخلاق رسانه‌ای شامل اخلاق عمومی و اخلاق تخصصی را رعایت کنند و متناسب با مأموریت خود، اخلاق حرفه‌ای خود را تعریف کنند، حرفه خبرنگاری یک هنر است و هنر یعنی دمیدن روح تعهد در اذهان مخاطبان خود و اگر این موضوع رعایت شود یعنی به تعهدات خود عمل کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام حکمتی‌نیک بیان کرد: اولین اصل در عرصه خبرنگاری تلاش برای ترویج معارف اسلامی و آشنایی با ارزش‌های اسلامی است، دومین اصل دعوت به وحدت و پرهیز از چندگانگی است. شیوه اطلاع‌رسانی باید رسا و قابل فهم باشد و نباید دارای ابهام و ایهام باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه‌و‌بویراحمد ابراز کرد: حقوق مادی و معنوی کسانی که خبر و منبع متعلق به آن‌هاست باید رعایت شود و نشر مطالبی که ضایع حق می‌شود نباید نوشته شود، اگر این حقوق رعایت نشود، اخلاق رسانه‌ای رعایت نشده است.

وی یادآور شد: باید در موضوعاتی مانند مقاومت، بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین سبک زندگی ایرانی و اسلامی با توجه به مشکلات اقتصادی و وجود بیماری کرونا گام برداریم و درصدد بیان شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی مانند دوری از اسراف، دعوت به احسان و نیکوکاری باشیم.

انتهای پیام