صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۵۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه سیاست عدالت بر سه اصل بنا شده است، ایمان، تدین، تدبیر، بن‌بست شکنی و ولایت‌پذیری را شاخصه کارگزار در تراز انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد 19 مردادماه در جمع کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد اظهار کرد: مهمترین رسالت و وظیفه حفاظت و اطلاعات ایجاد امید، نشاط و ظرفیت‎سازی توأم با تدبیر، مهربانی و اقتدار به منظور ایجاد زمینه برای خدمت‎رسانی مطلوب به مردم است.

دهشیری افزود: در مدیریت جدید دستگاه قضا شاهد پویایی، تحرک و نقش آفرینی روزافزون مجموعه حفاظت اطلاعات به منظور ارتقاء خدمت‎رسانی مطلوب به مردم باشیم و بر طبق فرمایشات مولای متقیان علی(ع) سیاست عدالت بر سه اصل بنا شده و آن نرمی در عین دوراندیشی، اجرای تمام عیار عدالت و اعتدال و میانه‌روی است.

وی اندیشه متعالی و واقع‌گرایی را شاخصه یک نیروی اطلاعاتی دانست و تصریح کرد: نیروی اطلاعاتی با ظرفیت بالا، رعایت همه جوانب، اطلاعات را تحلیل می‌کند و با تدبیر و اندیشه، آن را در جهت بهره‌وری صحیح به کار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان، ایمان، تدین، تدبیر، بن‌بست شکنی و ولایت‌پذیری را شاخصه کارگزار در تراز انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: انجام امور مرتبط با حفاظت و اطلاعات در عین رعایت حدود و قوانین موضوعه و پایبندی به مرزهای اخلاقی و تقیدات ایمانی از شاخصه نیروهای اطلاعاتی است.

وی دغدغه‌مندی مجموعه حفاظت اطلاعات را نسبت به مجموعه قضایی و منابع انسانی دستگاه خواستار شد و گفت: حفاظت اطلاعات باید آسیب‌های دستگاه را به صورت تمام وقت رصد کند و پیگیر امور مجموعه و مسائل آن بیش از سایرین باشد.

دهشیری، بصیرت و دشمن شناسی را ضرورت کار مجموعه حفاظت اطلاعات اعلام کرد و گفت: شناخت دقیق دشمن و جریان‌های همسو و غیرهمسو باید در دستور کار مجموعه حفاظت اطلاعات باشد تا جریان‌های شکل گرفته و جوسازی‌های کاذب دشمنان در خصوص دستگاه قضایی را بتواند خنثی و بی اثر کند.

وی تلاش برای تقویت مستمر اقتدار نظام را حرکت قابل تقدیر حفاظت اطلاعات، برشمرد و تصریح کرد: شنیدن دغدغه‌های مردم، ایجاد فرصتی برای اخذ گزارش‌های مردمی و ارائه اطمینان خاطر با آحاد جامعه، بهترین رویکرد در جهت از بین بردن تبلیغات دروغین معاندین و منافقان است.

رئیس کل دادگستری استان، بر تواضع و فروتنی کارکنان حفاظت اطلاعات تأکید کرد و گفت: ترجیح منافع نظام بر منافع شخصی و تواضع و فروتنی از جمله عواملی است که می‌تواند حفاظت اطلاعات را در مسیر تعالی و تحقق اهداف تعیین شده موفق کند.

وی عذرپذیر و بخشش‌گر بودن کارکنان حفاظت و اطلاعات را اصل مهمی در این مجموعه دانست و ابراز کرد: گذشت، بخشش و چشم پوشی از خطا در بعضی از مواردی که قابل پذیرش است، خود یک ارزش محسوب شده زیرا یکی از کانون‌های مهم در دستگاه قضا حفاظت اطلاعات بوده و باید به گونه‌ای عمل کند که با توجه به ذات کار حفاظت که ایجاد شوک می‌کند، امنیت خاطر و احساس آرامش در بین کارکنان افزایش پیدا کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: حفاظت اطلاعات باید اشراف کامل بر مجموعه داشته و از طریق شناسایی نیروهای مستعد و مناسب، قابل رشد و کارآمد در جهت مبارزه با فساد، برخورد قاطع و بدون مصلحت گرایی با فساد اقدام کند.

مجید فرهمندزاده، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد نیز در این نشست گفت: از وظایف حفاظت و اطلاعات، حفظ و صیانت از مجموعه دستگاه قضا در راستای اجرای عدالت و احقاق حق بوده و نظارت و پیشگیری یکی از اصول مهم در این خصوص است .

فرهمندزاده افزود: مسئولیت حفاظت و اطلاعات برای کارکنان بسیار سنگین است از این جهت کسانی که در این مجموعه خدمت می‌کنند، وظیفه سنگینی از باب جلوگیری از لغزش و انحراف در یک سازمان را بر عهده دارند و مسیر اصلی حرکت آنان به سمت حفظ سلامت نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌های اصلی بوده و مهمترین انتظار مردم از قوه قضاییه ارتقای سلامت و کسب اعتماد بیشتر نسبت به دستگاه قضا است.

وی افزود: محور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، ارتقاء سلامت و کارآمدی دستگاه قضا است و این در حالی‌است که کارآمدی دستگاه قضا به سلامت عوامل آن وابسته است.

این مقام قضائی به نقش مهم مدیران و کارکنان مرکز حفاظت اطلاعات اشاره کرد و تصریح کرد: تمامی کارکنان این مجموعه به جایگاه خطیر و اهمیت شغلی خود واقف بوده و با رعایت تقوای الهی و مد نظر قرار دادن خداوند متعال در همه امور و لحظات، با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها به پیشگیری، ارتقاء سلامت و کارآمدی دستگاه قضا کمک می‌کنند.

فرهمندزاده ابراز کرد: یکی دیگر از اهداف مهم حفاظت و اطلاعات، نظارت و ارزشیابی در دادگستری برای اصلاح امور و ارتقای کیفیت کار و همچنین پیشگیری از آلودگی، نفوذ و انحراف مجموعه است.

وی گفت: با تامین امنیت پایدار که اصلی‌ترین وظیفه دستگاه قضایی برشمرده می‌شود می‌توان به برآورده شدن انتظار مردم در چشیدن طعم شیرین عدالت نزدیک شد.

انتهای پیام