صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۵۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: خانه‌های حمایتی افراد دارای معلولیت و سالمندان جهت فراهم کردن بستر زندگی مستقل و خودکفایی گروه‌های هدف راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران، گفت: بسترسازی و اتخاذ تدابیر مناسب و موثر جهت تسهیل در بهره‌مندی افراد دارای معلولیت از حقوق برابر با سایر آحاد جامعه و امکان حضور و مشارکت فعال در عرصه‌های اجتماعی از مهمترین رسالت‌های سازمان بهزیستی است.

وی راه اندازی خانه‌های حمایتی افراد دارای معلولیت و سالمندان را یکی از رویکرد‌های اجرایی معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی دانست و افزود: این مراکز با هدف کوچک سازی و کاهش ظرفیت مراکز شبانه روزی، ارتقا کیفیت خدمات، کاهش هزینه‌ها و تلاش جهت فراهم کردن بستر زندگی مستقل و خودکفایی گروه‌های هدف راه‌اندازی می‌شوند.

گوهر دهی با تاکید بر اهمیت موضوع و اهتمام در شکل گیری، راه اندازی و فعالیت‌های خانه‌های حمایت از معلولین، تصریح کرد: دستورالعمل‌های تاسیس خانه‌های حمایتی توانبخشی (آموزشی، توانپزشکی، اجتماعی) ویژه سالمندان، بیماران روانی مزمن، افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، افراد دارای اختلال هوشی رشدی متوسط و شدید و خانه کوچک توانبخشی ویژه مراکز اقامت موقت توانبخشی برای افراد با آسیب نخاعی ابلاغ شده است.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اجرای رویکرد نوین سازمان بهزیستی مبنی بر بهینه‌سازی و تخصصی کردن فعالیت‌ها، گفت: معاونت توانبخشی بهزیستی مازندران در نظر دارد در راه‌اندازی خانه‌های مذکور از پتانسیل و ظرفیت افراد واجد شرایط مطابق با فراخوان‌های اعلام شده استفاده کند.

انتهای پیام