صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۶۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
طی چهار ماه گذشته؛

مسئول نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی گفت: ذخیره خون بند ناف طی چهار ماه گذشته در استان افزایش ۸۲ درصدی داشته است.

هما یزدی‌زاده، مسئول نمایندگی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه  ذخیره سازی خون بندناف در چهار ماه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد رشد داشته است، گفت: به ‌رغم شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور و استفاده از روش درمانی دریافت سلول‌های فرانشیمی بافت بندناف از طریق ورید و استنثاق، خراسان شمالی در ذخیره سازی خون بند ناف نسبت به مشابه سال گذشته با افزایش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: خون بند ناف منبعی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز است و می‌تواند در روند درمانی بیماری های بدخیم خونی مورد استفاده قرار گیرد که ضرورت دارد افراد جامعه از علت ذخیره‌سازی و موارد استفاده خون بند ناف آگاهی یابند.

یزدی‌زاده اضافه کرد: باتوجه به جامعه هدف پزشکان و متخصصان زنان و زایمان، این قشر از جامعه نقش بسزایی در اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد جامعه دارند. نمایندگی بانک بند ناف خون رویان جهاددانشگاهی از سال ۱۳۹۵ تاکنون در خراسان‌شمالی درحال خدمت رسانی است و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ مراجعه و بیش‌از ۳۳۵ نمونه از استان ذخیره‌سازی شده است.

وی افزود: در بانک خون اختصاصی، خون بندناف را برای استفاده نوزاد یا اعضای خانواده در آینده نگهداری می‌کنند و والدین نوزاد برای جمع آوری خون بندناف و فرآوری آن، مبلغ اولیه پرداخت کرده و سالانه مبلغی را برای نگهداری آن می‌پردازند.

یزدی‌زاده در پایان تأکید کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت rsct.ir مراجعه و یا با شماره تلفن های ۰۵۸۳۲۲۳۳۸۰۸ - ۰۹۱۰۵۳۷۷۳۹۹ تماس بگیرند.

گفتنی است افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به آدرس بجنورد، کوچه قنادی لاله،‌ نبش چهارراه دوم ساختمان پاستور، طبقه اول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویال از مشاوره حضوری برخوردار گردند.

 

انتهای پیام