صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در لرستان گفت: همایش شیرخوارگان حسینی امسال ۳۱ مردادماه و در اولین جمعه ماه محرم بدون حضور بانوان و شیرخوارگان رأس ساعت ۱۰ صبح از شبکه‌های سیما و شبکه استانی پخش زنده می‌شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، محمد سرلک، مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در لرستان، روز سه‎شنبه، 28 مردادماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه حرکت‌های مذهبی با محوریت سیدالشهداء(ع) همواره با اشتیاق دنبال شده است، گفت: نقطه حرکت و عطف همایش جهانی شیرخوارگان حسینی بانوان هستند.

وی با بیان اینکه پیام مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) ۱۴۰۰ سال است که در عالم پیچیده و نسل به نسل به دست ما رسیده است، تصریح کرد: تاریخچه برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در کشور ۱۸ ساله شده و نخستین همایش در سال ۸۱ در مهدیه تهران برگزار شد.

سرلک با تأکید بر اینکه تاکنون همایش شیرخوارگان حسینی به طور همزمان در ۴۵ کشور جهان برگزار شده است، افزود: لرستان هم از این قافله عاشقی عقب نمانده و قدمت همایش شیرخوارگان حسینی در این استان امسال به پانزدهمین سال می‌رسد.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در لرستان با اشاره به اینکه این مجمع یک هیئت مردمی و شیعی جهانی شده است، گفت: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی یک سؤال در ذهن همگان ایجاد می‌کند که حضرت علی اصغر(ع) به کدامین گناه کشته شد؟ با برگزاری این مراسم پیام مظلومیت سیدالشهداء(ع)  به عالم صادر شده است.

وی با بیان اینکه همایش شیرخوارگان حسینی معرفی مکتب حسینی، بصیرت افزایی به دنبال دارد، تصریح کرد: محور اصلی همایش شیرخوارگان حسینی زنان هستند که فرزندان خود را نذر قیام حضرت صاحب الزمان(عج) می‌کنند.

سرلک با تأکید بر اینکه هر ساله 7000 همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و ۴۵ نقطه جهان برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، این همایش با شیوه‌های متفاوتی برگزار می‌شود، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی امسال ۳۱ مردادماه و در اولین جمعه ماه محرم رأس ساعت ۱۰ صبح از شبکه‌های سیما و شبکه استانی پخش زنده می‌شود.

مسئول مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در لرستان با اشاره به اینکه امسال بانوان و نوزادان در این همایش حضور ندارند و جلسات هیئت‌های مذهبی به صورت پخش زنده از تلویزیون و پخش آنلاین از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به سمع و نظر مردم می‌رسد، اظهار کرد: هجدهمین همایش شیرخوارگان حسینی با عنوان «این بار در خانه‌هایمان دست توسل به ضریح گهواره مسیح حسین می‌زنیم و دعا می‌کنیم خداوند به‌خاطر شیرخواره‌ها دنیایمان را از ناامنی نجات دهد» برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان در منزل لباس سبز علوی را بر تن نوزادان خود می‌پوشانند و برنامه هیئت‌های مذهبی را از طریق تلویزیون و فضای مجازی دنبال می‌کنند، تصریح کرد: لرستان مستعد برگزاری ۱۷۰ جلسه همایش شیرخوارگان حسینی بود اما با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌ها بدون حضور بانوان و نوزادان در مراکز همه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و از طریق تلویزیون و فضای مجازی منتشر می‌شود.

سرلک اظهار کرد: هریک از هیئت‌های مذهبی بانی برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، صفحات مختص به خود در شبکه‌های اجتماعی دارند که مردم می‌توانند از طریق آن‌ها برنامه شیرخوارگان حسینی، سخنرانی و مداحی‌ها را دنبال کنند و یا رأس ساعت ۱۰ صبح روز جمعه از طریق شبکه استانی همایش شیرخوارگان حسینی را تماشا کنند.

انتهای پیام