صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۱۹۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مهلت ارسال آثار به اولین سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» تا 15 شهریورماه تمدید شد.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمود رمضانی، امروز دوشنبه، 10 شهریورماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوگواره استانی شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عنوان «مشق دلدادگی» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و همزمان با ایام محرم و صفر برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با سیره، فضائل و صفات بارز امام حسین(ع)، اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس در سطوح مختلف جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی بیشتر با حماسه‌های ماندگار دوران دفاع مقدس، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی مرتبط با عاشورا و دفاع مقدس و ارتقای سطح کیفی اشعار آیینی و دفاع مقدس از جمله اهداف این سوگواره است.

وی به بخش‌های اصلی سوگواره از جمله حماسه آفرینی امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، ابعاد شخصیت، زندگی، شجاعت، دلاوری و ولایت پذیری شهدای کربلا، دفاع مقدس در آیینه عاشورا، نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و جنگ نرم اشاره کرد و یادآور شد: بخش ویژه، شخصیت و مکتب شهید سردار سلیمانی و بخش جنبی اهمیت نماز و نماز جماعت در دین مبین اسلام است.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ارسال آثار در کلیه سبک‌ها و قالب‌های شعری بلامانع است، همچنین اشعار ارسالی به سوگواره جدید و نو بوده و در هیچ سوگواره یا جشنواره دیگری شرکت داده نشده باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه از هر شاعر حداکثر ۵ قطعه شعر پذیرفته می‌شود، ادامه داد: شرکت برای عموم علاقه‌مندان و تمامی سنین آزاد است.

وی با بیان اینکه به 20 نفر از منتخبین بخش اصلی، مبلغ 5 میلیون ریال همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود، افزود: به دو نفر از منتخبین بخش ویژه و دو نفر از منتخبین بخش جنبی نیز لوح تقدیر به همراه 5 میلیون ریال اعطا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه اشعار برگزیده در کتابی چاپ و به منتخبین اهدا می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود کشور به علت شیوع بیماری کرونا، احتمال برگزاری اختتامیه سوگواره بصورت مجازی وجود دارد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی یادآور شد: علاقه‌مندان تا 15 شهریورماه مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

انتهای پیام