صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور به ویژه استان کردستان ۷۵ ایستگاه سلامت ثابت و سیار در سطح استان کردستان به همت هیئات مذهبی برپا شد.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور به ویژه استان کردستان 75 ایستگاه سلامت سیار و ثابت در سطح استان کردستان به همت هیئات مذهبی برپا شد.

وی افزود: این هیأت‌ها در راستای توزیع موادضدعفونی، دوخت و توزیع ماسک رایگان و ضدعفونی معابر و محلات برای پیشگیری از کرونا ایستگاه‌های سلامت را برپا کردند.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان بیان کرد: در دهه اول محرم نیز 25 ایستگاه سلامت در سطح شهرها و روستاهای استان برپا شد تا زمینه توزیع ماسک رایگان، موادضدعفونی و بسته‌های معیشتی را بین هیئات مذهبی، عزاداران و نیازمندان فراهم کنند.

وی به سایر فعالیت‌های هیئات مذهبی استان در ایام محرم امسال پرداخت و عنوان کرد: علاوه بر عزاداری هیأتی‌ها در حسینیه و هیئات استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جوانان هیأتی با راه‌اندازی کاروان سیارعزاداری در سطح شهر سنندج به مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی پرداختند.

خزاعی از توزیع 600 کیلوگرم گوشت مرغ بین نیازمندان شهرستان سنندجی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و ادامه داد: هیأت مذهبی خادمین سید الشهدا(ع) سنندج به دلیل شرایط فعلی و حفظ سلامت مردم با خودرو در خیایان‌های اصلی شهر، به صورت منظم مسیری را طی کرده و با نوحه‌خوانی به یاد شهدای کربلا عزاداری کردند.

وی اعلام کرد: مراسم سوگواری و روضه خانگی در روز تاسوعای حسینی به همت هیئت باب‌الحوائج سنندج برگزار شد و بانوان عضو این هیأت مذهبی به قرائت دعا و قرآن کریم پرداختند.

خزاعی یادآور شد: دمامه‌زنی جوانان هیئات مذهبی خادمین سیدالشهدای سنندج، توزیع 300 بسته گوشت گرم بین خانواده‌های نیازمند حاشیه شهرستان سنندج و پخت و توزیع حلیم از برنامه‌‎های تاسوعا و عاشورای حسینی در استان کردستان بود.

انتهای پیام