صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۱۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از برگزاری دوره آموزش‌ مجازی کوتاه‌مدت قرآنی از سوی این اداره در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری دوره آموزش‌ مجازی کوتاه‌مدت قرآنی از سوی این اداره خبر داد و اظهار کرد: دومین دوره آموزش کوتاه‌مدت علوم قرآنی در کرمانشاه ویژه عموم برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و عدم برگزاری کلاس‌های حضوری تمام آموزش‌های حضوری در قالب مجازی طراحی شده تا عموم مردم و خانواده‌ها بتوانند این آموزش‌ها را در منازل خود دنبال کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی به شیوه کوتاه‌مدت و در رشته‌های فصیح‌خوانی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی درخصوص نحوه برگزاری این دوره و ادامه آن گفت: با توجه به اینکه نمی‌دانیم وضعیت موجود ناشی از کرونا تا چه زمانی ادامه دارد و به ‌دلیل آنکه نمی‌توانیم آموزش و فعالیت‌های قرآنی را در طول سال‌جاری به حالت تعلیق درآوریم پس تصمیم گرفتیم تا برگزاری این آموزش‌ها به روش مجازی تا پایان سال ادامه یابد.

وی بیان کرد: تصمیم داریم تا با محوریت برگزاری برنامه‌ها به شیوه یاد شده دوره‌ مهارت‌های زندگی را برگزار کنیم و تمام تلاشمان را برای برنامه‌ریزی و درست برگزار کردن این دوره به‌کار می‌گیریم تا تمامی مخاطبان بتوانند نهایت استفاده را از برگزاری دوره ببرند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات کرمانشاه تأکید کرد: تنها هدفی که از برگزاری این دوره دنبال می‌کنیم نهادینه کردن فعالیت‌های قرآنی در سطح وسیع و میان اقشار جامعه است. فضای مجازی این امکان را به ما داده تا گستره مخاطبان خود را افزایش داده و این امر ما را به هدفی که دنبال می‌کنیم نزدیک کرده است البته این مسئله را باید در نظر بگیریم که تا رسیدن به هدف نهایی فاصله زیادی داریم که امید است برگزاری این دست برنامه‌ها در قالب یاد شده بتواند در این مسیر یاری‌گر باشد.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه باید آموزش مجازی دوره‌های قرآنی را هدفمند پیش برد، بیان کرد: آموزش مجازی قرآن کریم گامی در مسیر آموزش همگانی قرآن است و ما این نوع آموزش را برای افرادی که نمی‌توانند به شیوه حضوری از فضای کلاس‌های قرآنی و اساتید بهره بگیرند مفید می‌دانیم و امیدواریم با استفاده از تکنولوژی مسیر انتقال مفاهیم دینی به جامعه هدف را سرعت بخشیم.

وی درخصوص ارائه گواهی‌نامه معتبر ویژه دوره‌های مجازی، گفت: در پایان هر دوره مجازی آزمونی به شیوه اینترنتی برگزار می‌شود که در صورت کسب حد نصاب گواهی‌نامه اعطا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه در پایان تصریح کرد: چگونگی ثبت‌نام و زمان دوره مجازی یاد شده از طریق این رسانه در استان اعلام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از دوره‌های یاد شده اقدام کنند.

انتهای پیام