صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۲۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

قره شیخ‌لو با اشاره به اینکه متأسفانه بسیاری از مردم مسلط به معنا و آیات قرآن نیستند، گفت: باید در این عرصه بیشتر کار کنیم و فرهنگ عمومی خواندن و اُنس با قرآن کریم را ارتقا دهیم.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز، ۱۹ شهریور در مراسم اختتامیه چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی در مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه، اظهار کرد: مرحله کشوری این دوره از مسابقات آبان ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به شیوه برگزاری مسابقات، افزود: برگزاری مرحله کشوری این دوره مسابقات حضوری و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خواهد بود.

قره شیخ‌لو درادامه با اشاره به برگزاری ۴۳ دوره مسابقات استانی و ۳۶ دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: ۳۷ دوره مسابقات بین‌المللی مسابقات قرآن کریم امسال به‌دلیل شیوع کرونا برگزار نشد که ما قصد داریم طی ایام دهه فجر به شیوه غیرحضوری و با استفاده از فضای مجازی مسابقات را برگزار کنیم.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: ارتباط با قرآن در زندگی باید ارتباطی جاری، مستمر و با فهم و تدبر باشد و هدف از برپایی مسابقات صرف یک رقابت نیست بلکه وسیله‌ای برای جذب و انس مردم با قرآن به ویژه قشر جوان جامعه است.

وی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته هنر تلاوت قرآن به‌عنوان هنر اصیل اسلامی رشد چشم‌گیری داشته و در طول این دوران ۴۰۰ رتبه بین‌المللی در رشته‌های مختلف قرآنی کسب شده که آمار بی‌نظیری است.

قره شیخ‌لو در پایان اظهار کرد: بسیاری از مردم مسلط به معنا و مفهوم آیات نیستند که باید در این عرصه بیشتر کار کنیم و فرهنگ عمومی خواندن و اُنس با قرآن را ارتقا بدهیم.

انتهای پیام