صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۲۴۷۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آزادی بیان با توهین به مقدسات تفاوت دارد و سؤالی که از توهین‌کنندگانی که داعیه آزادی بیان دارند باید پرسیده شود، این است که آیا توهین به مسئولان فرانسوی نیز می‌تواند مصداقی از آزادی بیان باشد و چرا در مقابل توهین به مسئولان فرانسوی تاب تحمل ندارند.

حجت‌الاسلام جواد شبستری، نماینده مردم آذربایجان‌غربی‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در ارتباط با اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: اینکه این نشریه برای بار دوم جسارت کرده و به پیامبر اسلام(ص) توهین می‌کند این موضوع نشان‌دهنده ضعف غرب‌گرایان در مقابله با اسلام و مسلمانان است.

وی با انتقاد از سکوت مدعیان آزادی در مقابل توهین به پیامبر اسلام(ص) افزود: همین مدعیان، درباره اسلام، زبان به کام گرفته و حتی اقدام به تشویق توهین‌کنندگان نیز می‌کنند؛ چرا که آن‌ها از گسترش اسلام هراس دارند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آزادی بیان با توهین به مقدسات فرق دارد و سؤالی که از این مدعیان باید پرسیده شود، این است که آیا توهین به مسئولان فرانسوی نیز می‌تواند مصداقی از آزادی بیان باشد و چرا در مقابل توهین به مسئولان فرانسوی تاب تحمل ندارند.

وی با اشاره به اینکه محکومیت و پاسخگویی در برابر اقدام هتاکانه نشریه شارلی ابدو وظیفه تمام آزادگان جهان است، گفت: متأسفانه برخی حکام کشورهای اسلامی به دلیل سرسپردگی به آمریکا در مقابل این توهین سکوت کرده و حتی جرئت محکومیت ظاهری این اقدامات را هم ندارند.

حجت‌الاسلام شبستری با اشاره به اینکه برخی از این کشورهای اسلامی حتی در این شرایط اقدام به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی می‌کنند، گفت: در حال حاضر گرایش به اسلام در غرب بیشتر شده است و برای همین منظور دشمنان با توهین به مقدسات و مشغول کردن اذهان عمومی به موضوعات دیگر قصد دارند توجه‌ها را نسبت به اسلام کم کنند.

انتهای پیام