صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
توسط آیت‌الله علوی گرگانی انجام شد؛

سومین سوگواره ملی دانشگاهیان با رونمایی از پوستر سوگواره توسط مرجع عالیقدر تشیع آیت‌الله علوی گرگانی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه قم، شامگاه گذشته با حضور رئیس دانشگاه قم و جمعی از مسئولین فرهنگی دانشگاه در حضور آیت‌الله علوی گرگانی، پوستر سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز، رئیس دانشگاه قم با معرفی اجمالی دانشگاه قم عنوان کرد: در این دانشگاه که از ابتدا تحت اشراف جامعه مدرسین راه‌اندازی شده است، سعی بر این است که به مبانی اسلامی، اهداف انقلاب و منویات ائمه اطهار (ع) نزدیک تر عمل شود.

وی برگزاری سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان را در همین راستا برشمرد و افزود: این سوگواره با بعد معنوی و مذهبی قوی که دارد متناسب با روند حرکتی دانشگاه قم بوده و امیدواریم فعالیتی سودمند و سبب ارتقاء درک معارف اهل بیت(ع) در جامعه باشد.

در ادامه آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه سعادتی بالاتر از تمسک به ولایت نیست عنوان کرد: خوشا به سعادت آنکه از متمسکین به ولایت بوده و دستش از دامان اهل بیت(ع) جدا نباشد.

ایشان ادامه داد: باید برای ساحت اباعبدلله بیش از این و هرچه در توان داریم کار کنیم، نسل جوان و دانشگاهی نیز جا دارد برای مولایشان هرچه بیشتر تلاش کنند.

این مرجع تقلید ضمن تشکر و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران سومین سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان از پوستر سوگواره رونمایی کرد.

 سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان در 4 بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چند رسانه‌ای اجرا خواهد شد، بخش پژوهشی شامل پایان‌نامه، مقاله و کتاب، بخش ادبی شامل شعر اعم از کلاسیک و نو، داستان کوتاه، نمایشنامه نویسی، خاطره نویسی و دلنوشته، بخش هنری شامل عکس و اینفوگرافی و در نهایت بخش چند رسانه‌ای نیز شامل پادکست، نماهنگ، فیلم مستند و کلیپ است. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز بخش ویژه سومین دوره سوگواره ملی اربعین دانشگاهیان خواهد بود.

انتهای پیام