صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۳۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

جانشین فرمانده سپاه استان از آغاز طرح دو ساله خدمت‌رسانی به 2 میلیون رزمنده بسیجی معسر در کشور خبر داد و گفت: کمک به رزمندگان بسیجی معسر استان در قالب تأمین بخشی از جهیزیه فرزندان این عزیزان، تعمیر مسکن و ... در دستور کار است که با همکاری بسیج سازندگی همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از همدان، مهدی فرجی، جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، امروز شنبه 29 شهریور ماه در نشست خبری خود اظهار کرد: امسال هزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، 322 عنوان برنامه در قالب هزار و 800 فعالیت با شعار «ما قوی هستیم» در سطح ستادهای فرماندهی، نواحی، پایگاه‌های مقاومت و ... برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با آغازهفته دفاع مقدس (31 شهریور)، رهبر معظم انقلاب ساعت 9 صبح به صورت ویدئو کنفرانس با مجموعه نیرو های مسلح سراسر کشور سخنرانی خواهد داشت.

فرچی گفت: برگزاری رژه موتور سواران در 31 شهریور ماه در همدان و 10 نقطه استان و صبحگاه مشترک روز پنج‌شنبه، 3 مهر ماه، ساعت 9 صبح در مرکز آموزشگاه قدس درجه داری همدان و در 10 شهرستان دیگر استان به صورت همزمان از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است. گفتنی است سخنران این مراسم در همدان، سردار دهقان، وزیر سابق دفاع خواهد بود. 

جانشین فرمانده سپاه استان از آغاز طرح دو ساله خدمت رسانی به 2 میلیون رزمنده بسیجی معسر در کشور که به نوعی دچار مشکلاتی هستند خبر داد و گفت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، کمک به رزمندگان بسیجی معسر استان در قالب تأمین بخشی از جهیزیه فرزندان این عزیزان، تعمیر مسکن و ... در دستور کار است که با همکاری بسیج سازندگی از 31 شهریور ماه این طرح آغاز و طی 2 سال ادامه خواهد داشت.

وی از نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان همزمان با یک مهر ماه، غباروبی گلزار شهدا در روز 31 شهریور ماه ساعت 15 در سطح استان و سایر شهرستان‌ها و روستاها و دیدار نخبگان، بسیجیان و ایثارگران نیروهای مسلح استان با آیت الله شعبانی و استاندار در روز یکم مهر ماه ساعت 10 صبح خبر داد.

این مقام نظامی استان گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، 13 پروژه محرومیت زدایی در 3 نقطه از استان (نهاوند- فامنین- کبودرآهنگ) در قالب گلزار شهدا، مسجد، خانه عالم و پروژه‌های مربوط به آب و برق و ... افتتاح خواهد شد.

فرجی گفت: برپایی نمایشگاه اقتدار 40 در محل باغ موزه همدان با همکاری بنیاد کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تولید و تهیه 40 کلیپ با محوریت نقش همدان در دفاع مقدس با همکاری صدا و سیما تا پایان سال از دیگر برنامه های این مجموعه در این ایام است.

وی از افتتاح «اردوگاه پارک کرامت» به عنوان مرکز ترک اعتیاد در نهاوند با ظرفیت 500 نفر در هفته دفاع مقدس و بهره برداری از آن در هفته بسیج خبر داد و گفت: معتادان با حضور 2 ماهه در این مجموعه علاوه بر بهبودی با گذراندن دوره‌های مهارتی می‌توانند در بازار کار مشغول شوند، گفتنی است این مجموعه کار خود را در فاز اول با 100 نفر آغاز خواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: استفاده از گروه سرود 50 نفره در میادین، معابر و نقاط مختلف شهر و استان به صورت اجرای زنده، ارائه خدمات درمانی رایگان به مردم در مراکز درمانی وابسته به این مجموعه و برگزاری 400 یادواره شهید به صورت مجازی و حقیقی در سطح استان از دیگر برنامه‌های این مجموعه است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت فرماندهان نیروهای مسلح استان با عنوان طرح اخوت و سرکشی از خانواده شهدا با عنوان طرح مهر ولایت که همواره در طول سال انجام می‌شود اما در هفته دفاع مقدس این دیدارها 5 برابر خواهد شد.

فرجی گفت: برگزاری و اجرای 320 برنامه شاخص توسط پایگاه‌های مقاومت و بسیج و پایگاه‌های نواحی، اجرای رزمایش «سامن» در فضای مجازی و اجرای گشت عملیات خودرویی «رضویون» در راستای ایجاد امنیت پایدار در سطح شهر و محلات از هفته دفاع مقدس تا پایان سال جاری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه استان با بیان اینکه کادر درمان، مدافعان جبهه سلامت هستند گفت: یکی از برنامه های شاخص این مجموعه در هفته دفاع مقدس تکریم و تجلیل از کادر درمان در حوزه مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد:معرفی و بیان نقش استان همدان در دوران دفاع مقدس از همزمان با اغاز هفته دفاع تا پایان سال، برگزاری اولین جشنواره بومی محلی انگور در کبودرآهنگ در 4 مهر ماه و برگزاری اولین جشنواره بومی محلی گردو تویسرکان در 2 مهر ماه از دیگر برنامه‌های این مجموعه در این ایام است.

فرجی از برگزاری مراسم تجلیل از مقام شامخ شهدای مدافع حرم با محوریت سردار همدانی خبر دادو گفت: سردار همدانی، سرداری بین المللی بود که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره این شهید والا مقام، مراسمی در 16 مهر ماه پس از نماز مغرب و عشا، در حسینیه امام (ره) همدان برگزار خواهد شد.

 این مقام مسئول از رونمایی از 4 عنوان کتاب تدوین شده، اعزام 400 گروه جهادی و پزشکی به مناطق محروم استان همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس تا پایان سال جاری و اعزام سفیران تولید به مدارس در راستای تبیین شعار سال با همکاری بسیح کارخانجات خبر داد.

وی از اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان در هفته دفاع خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس کلینیک حقوقی با همکاری بسیج حقوقدانان و دادگستری در جهت رفع مشکلات حقوقی مردم در مساجد استان فعال خواهد شد.

 

 

انتهای پیام