صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۴۳۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸

استاندار فارس با بیان اینكه دفاع مقدس به ملت ایران و دشمنانش درس بزرگی داد، اظهار کرد: دفاع مقدس به ما درس توكل، اتحاد و همدلی داد كه می‌توانیم با دست خالی با دشمن تا دندان مسلح بجنگیم و پیروز شویم.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٣١ شهریور در آیین نکوداشت و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس استان فارس و دیدار ارتباط تصویری مقام معظم رهبری با رزمندگان و پیشکسوتان در اولین روز از هفته دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس، یادآور ارزش‌های معنوی و ملی است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس برای ما درس و برای دشمنان درس‌آموزی دارد، افزود: از این جهت دفاع مقدس برای ما درس است که بدانیم با توکل به خدا و اتحاد و همدلی با امام عصر(عج) می‌توان با دست خالی با دشمن تا دندان مسلح به پیروزی‌های افتخار آمیزی دست یافت.

استاندار فارس بیان كرد: دفاع مقدس از این جهت برای دشمنان درس‌آموزی دارد که بدانند نمی‌توانند ملتی که شهادت را سعادت و شهید را سعید می‌دانند، مجبور به تعظیم در برابر زیاده خواهی‌ها کنند.

رحیمی، دفاع مقدس را میراث ارزشمند و ارزشی به جا مانده از این دوران نورانی و طلایی توسط رزمندگان اسلام برای این ملت و کشور دانست و گفت: ارزشمندترین یادگاران این دوران، ارزش‌های معنوی و اسلامی و ملی است که هر سه مقوله در این مقطع جلوه‌گر است.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان در جبهه‌ها متوسل به ائمه اطهار بودند و و روح ایثار بین آن‌ها موج می‌زد، مصداق این مهم را شهدایی دانست که با شهادت‌طلبی به دنبال حرکت به سمت آرمان‌های متعالی و انسانی و اسلامی بودند و در جبهه‌ها توسل و خضوع در آن‌ها کاملاً مشهود بود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به دفاعی بودن به‌عنوان یکی از ویژگی‌های برجسته دفاع مقدس در قالب دفاع از مرز و بوم، کیان یک ملت و دفاع از ارزش‌های متعالی اسلامی اشاره كرد و گفت: اگرچه جنگ‌های مختلفی در این دوران انجام شده و تجاوز در قاموس جمهوری اسلامی نمی‌گنجد اما دفاع را به عنوان یک واژه مقدس برای دفاع از کیان مملکت به عنوان یک رسالت الهی تلقی کردیم.

رحیمی، بصیرت و بینش عمیق، فرماندهی فرماندهان تحت ولایت امر، مردانگی و مروت در عین قدرت و قوت در بین رزمندگان را از دیگر ویژگی‌های برجسته دوران دفاع مقدس ذکر کرد.

وی، فرهنگ دفاع مقدس را میراث ارزشمندی دانست که نیاز امروز نسل جوان جامعه است و گفت: یادگاران دفاع مقدس، روایان صادق و حاملانی اندیشمند، برای انتقال این ارزش‌ها هستند.

انتهای پیام