صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران از تجلیل شهیده زن حوزه سلامت مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سمیه قاسمی طوسی امروز 31 شهریورماه در آیین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های هفته دفاع مقدس ضمن تأکید بر ضرورت حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های دوران جنگ و حماسه، به تشریح برنامه‌های کمیته بانوان این ستاد پرداخت.

وی افزود: هرچند جنگ و دوران دفاع مقدس، امری مردانه به نظر می‌آید، اما خوب است جوانان، دختران و زنان امروز بدانند که شیرزنان کشور نیز پا به پای مبارزان و مجاهدان در همه زمینه‌ها حضور داشتند و رزمندگان دفاع مقدس از این حضور روحیه می‌گرفتند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران در ادامه بر گرامیداشت دلاورمردان و شیرزنان آن روز‌ها تأکید کرد و یادآورشد: دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران با حمایت و همراهی دستگاه‌های مختلف اقدام به تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اعم از پزشک، پرستار، امدادگر، رزمنده، خبرنگار و همسران و مادران شهدا کرده است.

طوسی ضمن بیان اینکه برنامه قدردانی از زنانی که در پشتیبانی جنگ فعالیت داشتند محدود به این هفته نیست و با توجه به آمار ۱۴ هزار بانویی که در این بخش مشارکت داشتند، در مدت یک هفته نمی‌توان از همه قدردانی کرد، افزود: این بازدیدها، دیدار‌ها و قدردانی‌ها تا پایان سال استمرار  دارد.

وی ادامه داد: امروز در برنامه تجلیل نمادین از ۲۰۰ رزمنده پیشکسوت دوران دفاع مقدس از ۳۰ بانوی فعال در این عرصه نیز پس از سخنان مقام معظم رهبری تجلیل  شد.

رییس کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برنامه روایتگری ایام دفاع مقدس، همایش با حضور زنان ایثار استان، رونمایی از کتاب "نقش زنان مازندران در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس" و نشست با دختران و خواهران شهدا بخش کوچکی از برنامه‌های این هفته است.

وی سپس به شرایط روز جامعه اشاره کرد و گفت: امروز هم شاهد هستیم زنان در سنگر مدافعان سلامت ظاهر شدند و با به مخاطره انداختن جان خود، تلاش کردند جلوی آسیب و انتشار کرونا را بگیرند.

طوسی یادآورشد: در این مسیر شهدایی هم تقدیم حوزه سلامت کردند که برنامه تجلیل از مدافعان سلامت در همه شهر‌ها برگزار خواهد شد ضمن اینکه یکی از برنامه‌های شاخص استانی، تجلیل از پرستار شهید سرکار خانم شفیعی نژاد است.

انتهای پیام