صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۴۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

خدمات‌دهی موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر فقط مختص به ایام اربعین نبوده و در بحران‌های مختلف کشور یاری‌گر مردم است.

با گسترده شدن حضور زائران در پیاده‌روی اربعین موکب‌های مختلف در راستای پذیرایی و اسکان مسافران کربلا در ایران راه‌اندازی شد. در ملایر نیز یکی از بزرگ‌ترین موکب‌های غرب کشور به همت خیرین شهرستان با نام حضرت فاطمه الزهرا(س) راه‌اندازی شد و خدمات متنوعی به زائران در ایام پیاده‌روی اربعین در مسیر رفت‌و برگشت ارائه می‌دهد،‌ اما اقدامات موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر محدود به ایام اربعین نشده است و در مقاطع مختلف و بحران‌های کشور به مردم خدمت می‌کنند.

در سیل ابتدای سال 98 موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر با پخت و توزیع غذای گرم به کمک سیل‌زدگان استان لرستان شتافت و در زلزله کرمانشاه و سیل سراوان نیز خدمات‌دهی ادامه داشت. با شیوع کرونا و مشکلاتی که این بیماری به همراه داشت بازهم این موکب خدمات‌دهی خود را با تولید و عرضه رایگان ماسک و مواد ضدعفونی آغاز کرد و اقدامات مؤثری تاکنون انجام داده است.

حمید زمانی، مسئول موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اقدامات این موکب از زمان شیوع کرونا، اظهار کرد: هم‌زمان با شیوع کووید 19 به همت خیرین این موکب و خادمین شهدا اقدامات حمایتی در دستور کار قرار گرفت. با تشکیل چندین گروه جهادی جهت یاری‌رساندن به مردم کار تولید ماسک و الکل آغاز شد و اقدامات مؤثری در ماه‌های اخیر انجام شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده بیان کرد: کارهای موکب ابتدا با تولید ماسک با پارچه معمولی و سپس با پارچه مخصوص آغاز شد و تاکنون بیش از 895 هزار ماسک تولیدشده است.

زمانی به حمایت‌های اداره صنعت و معدن و شرکت بافتیه در تهیه پارچه ماسک اشاره کرد و افزود: جهت تولید ماسک یک دستگاه التراسنیک خریداری شد و علاوه بر اشتغال‌زایی سرعت تولید ماسک افزایش یافت و ماسک‌های تولیدشده اغلب رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

زمانی تولید الکل ضدعفونی را یکی دیگر از اقدامات موکب ملایر بیان و اظهار کرد: با استفاده از شکر کارخانجات سبزه پاک‌کنی و بعضاً شکر خوراکی و گلوکز نشاسته ذرت درمجموع 26 هزار و 866 لیتر الکل تولید شد که در ظروف 100 سی‌سی بسته‌بندی و توزیع شد.

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع مواد ضدعفونی‌کننده از دیگر اقدامات این موکب است، تصریح کرد: این مواد ضدعفونی‌کننده به میزان 36 هزار لیتر از سوی خادمین شهدا در سطح شهر، فروشگاه‌ها، منازل مسکونی توزیع شد.

زمانی ضدعفونی معابر را از دیگر اقدامات بیان کرد و افزود: عمده فعالیت موکب ملایر در راستای ضدعفونی و گندزدایی معابر در مناطق محروم و سیل‌زده پل‌دختر و معمولان استان لرستان، حاشیه و مناطق محروم ملایر، هیئت مذهبی و ادارت و ارگان‌های شهر و پاسگاه‌های انتظامی انجام شد.

زمانی با تأکید بر اینکه اقدامات موکب تا ریشه‌کنی کامل بیماری کرونا ادامه دارد، تصریح کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقدامات موکب است. از ابتدای شیوع کرونا یک هزار و 500 بسته حمایتی، معیشتی و بهداشتی با توجه به فرامین رهبری به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان توزیع‌شده است.

وی بیان کرد: خدمات موکب ملایر فقط مختص این شهرستان نبوده و در برهه‌های مختلف در مناطق مختلف کشور از جمله بم، ملایر، سراوان، معمولان، سرپل ذهاب، پل‌دختر، الشتر و درود در راستای اهداف انقلاب و نظام خدمات ارائه داده است.

زمانی با تقدیر از حمایت‌های مسئولان مختلف استانی و شهرستانی در حمایت از موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر بیان کرد: از عید فطر تا عید غدیر ۲۵۰ بسته و از عید غدیر تا شب اول محرم ۵۰۰ بسته بهداشتی با همکاری شورای هیئت مذهبی تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام