صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

تولیت آستان قدس رضوی گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای با استانداری و شهرداری مشهد، آستان قدس بخش عظیمی از اراضی موقوفه‌ای خود را در شهرک شهید رجایی و باهنر برای اجرای ۱۲ پروژه شامل احداث مجتمع‌های مسکونی، درمانی، فرهنگی، ورزشی و ... در اختیار مدیریت استانی و شهری قرار داد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در دیدار نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی که در تالار شهید سلیمانی حرم رضوی برگزار شد، با بیان اینکه آستان قدس رضوی مشکل حاشیه شهر مشهد را مشکل خود می‌داند، اظهار کرد: خدمت‌رسانی آستان قدس به زائران و مجاوران، محدود به همین صحن و سرای نورانی و صیانت از موقوفات آن نیست، بلکه حل مشکلات مردم در حاشیه شهر مشهد را نیز از وظایف اصلی خود می‌دانیم.

وی ضمن تقدیر از تفاهم و همکاری خوب میان مسئولان مختلف مشهد از جمله شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی، گفت: آستان قدس رضوی برای حل مشکلات مردم در شهرک‌ شهید رجایی و شهید باهنر، اقدام تاریخی را با اختصاص چندین هکتار زمین به مدیریت شهری مشهد انجام داد که پیش از این سابقه نداشته است، اقدام مهمی که ضمن مراعات کامل غبطه و مصلحت وقف، در راستای رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد، رفع معضلات اجتماعی و کمک به نیازمندان انجام شد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدیریت شهری مشهد متعهد شده است طی 10 ماه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 400 میلیارد تومان، 12 پروژه شامل پروژه‌هایی از جمله ساخت مراکز درمانی، احداث مجتمع‌های مسکونی، ساخت پارک، مجتمع ورزشی، ایجاد پل روی ریل راه‌آهن و ... را اجرا کند که با این اقدامات تحول بزرگی در حاشیه مشهد اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: آستان قدس رضوی همچنین در راستای ساماندهی و تمرکززدایی از حاشیه شهر مشهد آماده همکاری با نهادهای ذی‌ربط و اعطای تسهیلات برای بازگشت خانوارهایی است که از روستاها، شهرها و مناطق دیگر به مشهد مهاجرت و در حاشیه این شهر اسکان‌ یافته‌اند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مروی تصریح کرد: به میزان امکانات و توان آستان قدس، آماده همکاری با نهادهای مسئول برای اشتغال و اسکان حاشیه‌نشینان مشهد در دیار و زادگاهشان هستیم و با اجرای طرح‌هایی تلاش می‌کنیم الگوهایی از چرخه اقتصاد روستایی و مناطق محروم را برای مهاجرت از حاشیه شهر به روستاها و شهرهای مبدأ اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه با ایجاد زمینه‌ اشتغال در روستاها می‌توان از مهاجرت‌های بی‌رویه و افزایش جمعیت حاشیه شهرها پیشگیری کرد، گفت: توانمندسازی و درآمدزایی روستاییان می‌تواند زمینه بازگشت آن‌ها را فراهم کند؛ لذا آستان قدس رضوی در این راستا طرح اختصاص دام سبک و آموزش دامپروری به روستاییان را آغاز کرده است. این طرح تاکنون در مناطق مختلف کشور از جمله شهرستان کلات خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و مناطق سیل‌زده کشور اجرایی شده و در حال انجام است.

یادآور می‌شود، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر، حجت‌الاسلام محمدحسین بحرینی، جواد کریمی قدوسی، سید‌امیرحسین قاضی‌زاده و فاطمه رحمانی، نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از توجه و تلاش آستان قدس رضوی برای ساماندهی حاشیه شهر، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام