صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۵۹۲۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد کرمانشاه گفت: به‌زودی دستورالعمل اعطای تسهیلات ویژه به مؤسسات قرآنی فعال در این استان ابلاغ می‌شود.

محسن کرمیان، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، با تشریح اقدامات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از مؤسسات قرآنی در شرایط کرونایی، اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده ناشی از شرایط کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زمینه لازم برای حمایت از تشکل‌های مردمی از جمله مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت را فراهم کرد و هماهنگی برای اعطای تسهیلات به مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از طریق سامانه «کارا» وابسته به وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی انجام گرفت.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اطلاع‌رسانی و دعوت از مؤسسات برای ثبت‌نام در سامانه یاد شده، به‌منظور حل بخشی از مشکلات مؤسسات در شرایط فعلی با جدیت برای حفظ و کمک به ادامه فعالیت مؤسسات قرآنی فعال تلاش کرد.

کرمیان تصریح کرد: به‌زودی شرایط و عملکرد مؤسساتی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند بررسی خواهد شد و در صورت تطبیق شرایط مؤسسات با شاخص‌های اعلام شده بر طبق سهمیه اختصاص یافته به هر استان، تسهیلات اعطا‌ می‌شود.

معاون قرآن و عترت ارشاد کرمانشاه در ادامه با تأکید بر فعالیت مؤسسات در فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی استان در شرایط کنونی، گفت: با توجه به محدودیت‌های اعلام شده باید مؤسسات و فعالان قرآنی استان تلاش کنند تا برنامه‌های خود را به‌صورت گسترده‌ای در فضای مجازی پیش ببرند که این خود نیازمند برنامه‌ریزی هدفمندی است که امیدواریم در شش ماه دوم سال با جدیت پیگیری شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه زمینه توسعه محتوایی فعالیت‌های قرآنی باید در فضای مجازی فراهم شود، اظهار کرد: یکپارچگی فعالیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی نیازمند زمینه‌سازی است که باید زمینه آن فراهم شود.

انتهای پیام