صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۶۰۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

مسئول هیئت انصار ولایت یزد با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و بیان نمونه‌های بارز ساده‌زیستی شهدا گفت: در شرایط اقتصادی کنونی از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود دغدغه مردم را درک و در اولویت داشته باشند.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام مهدی مهدوی‌نژاد، مسئول هیئت انصار ولایت یزد 7 مهرماه در مراسم هفتگی این هیئت با اشاره به سیره شهدا در دوران دفاع مقدس و حتی پس از آن، به نمونه‌هایی بارز از ساده‌زیستی شهدا اشاره کرد و از مسئولان خواست مانند مردم معمولی زندگی کنند.

مهدوی‌نژاد در این محفل به سیره شهدا، در زندگی‌کردن مانند طبقات ضعیف جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی پدر شهید حاج ابراهیم همت به منطقه می‌رود تا او را ببیند، مشاهده می‌کند پسرش یک پوتین بسیار کهنه پوشیده است، از اطرافیان سوال می‌کند مگر دولت به شما پوتین نو نمی‌‌دهد! حاج ابراهیم فرمانده لشکر است، درست نیست پوتین او این قدر کهنه باشد! این شخص می‌گوید ما بارها به حاج ابراهیم گفته‌ایم ولی ایشان قبول نمی‌کند، می‌گوید اگر بقیه رزمنده‌ها پوتین نو پوشیدند، من هم می‌پوشم. در جای دیگر نقل شده اگر رزمنده‌ها زیر آفتاب بودند، شهید همت هم می‌آمد مانند آنان، زیر آفتاب می‌ایستاد و با آنها صحبت می‌کرد. این سیره شهدای ما بوده است.

وی افزود: آن گاه می‌بینیم بعضی از نمایندگان ما خودروهای گران‌قیمت را با تسهیلات دولتی ارزان‌تر می‌خرند و استفاده می‌کنند. آیا بقیه مردم هم می‌توانند چنین خودروهایی سوار شوند. این ویژه‌خواری‌ها و رفتارهای طاغوتی، سیره شهدا و سیره کسانی که خود را در محضر امام زمان(عج) می‌بینند، نیست. مردم به این مجلس انقلابی امید بسته‌اند.

مهدوی‌نژاد ادامه داد: اگر مشکل مردم حل نشده است، شما هم مثل بقیه و بلکه مثل ضعیف‌ترین مردم زندگی کنید، نه اینکه یک نماینده بگوید من خودروی شاسی‌بلند می‌خواهم، چون باید به محرومان سر بزنیم و در آن مناطق نمی‌شود با ماشین معمولی رفت.

مسئول هیئت انصار ولایت یزد با اشاره به اینکه امروز مردم ما در تأمین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل هستند، گفت: ما از مجمع نمایندگان استان درخواست داریم که نشان بدهند که انقلابی هستند و دغدغه مردم را دارند. در چنین شرایطی چرا باید 1500 واکسن یا خودروهای گرانقیمت فقط برای مجلسی‌ها باشد. به چه دلیل نماینده مجلس باید چنین امتیازاتی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) در حد ضعیف‌ترین مردم زندگی می‌کردند، خطاب به نمایندگان مجلس گفت: شما هم اگر نماینده مردم هستید، مثل ضعیف‌ترین مردم، یا لااقل مثل معمول مردم زندگی کنید. مردم هم توقع ندارند شما در سطح ضعیف‌ترین مردم باشید، در سطح معمول مردم زندگی کنید. ان‌شاءالله که مجلسی‌های ما، امید مستضعفان را نا امید نکنند.

انتهای پیام