صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۶۳۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

مرحله استانی مسابقات قرآن کارکنان نیروی انتظامی خراسان رضوی با رقابت ۲۰۴ متسابق از سراسر استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علیرضا رامیار، رئیس عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی، صبح امروز، 9 مهرماه، در حاشیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم نیروی انتظامی استان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: ما افتخارمان این است که در کنار تأمین امنیت برای مردم خوب استان و کشورمان در محضر قرآن هم باشیم. این توفیق نصیب ما شد تا در نیروی انتظامی جمع زیادی از کارکنان ما و خانوادهایشان در بحث حفظ، قرائت و تحقیق قرآن امروز خوشبختانه در این مسیر قرار گرفتند که در این راستا نیز توفیقات خوبی نیز نصیبمان شده است.

وی ابراز کرد: در مجموعه نیروی انتظامی خراسان خانواده‌هایی داریم که همکاران ما خودشان حافظ کل هستند و فرزندان و همسرشان نیز در مسیر قرآن قرار دارند و در واقع یک جمع خانوادگی در این مهم فعالیت داشته و مشغول هستند.

رامیار ادامه داد: در مرحله استانی مسابقات قرآن نیروی‌ انتظامی که سالانه در حال برگزاری است نیز 204 نفر از کارکنان نیروی انتظامی سراسر استان در 6 رشته شامل حفظ قرآن، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، درک مفاهیم و ... برای ورود به مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس عقیدتی نیروی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: امروز به برکت قرآن نیروی انتظامی نیروی خدمت‌گذار و امین مردم هستند؛ لذا با قرار گرفتن در مسیر قرآن بهتر می‌توانیم به وظیفه خود در خصوص خدمت به مردم عمل کرد و دین خود را به انقلاب و نظام ادا کنیم.

وی گفت: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، درک مفاهیم به رقابت می‌پردازند، از طرفی نیز یک مسابقه ویژه خانواده‌های کارکنان نیروی‌ انتظامی خواهیم داشت. امروز افتخار ما این است که هم همکاران ما در خدمت قرآن هستند و هم خانواده‌های آنان در مسیر قرآن قرار دارند که امیدواریم منویات مقام معظم رهبری در خصوص تأکید ایشان به حفظ قرآن کریم را بتوانیم لبیک بگوییم.

رامیار با اشاره به ظرفیت‌های قرآنی در استان اضافه کرد: خوشبختانه همه ساله در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم شاهد کسب رتبه‌های برتر کارکنان نیروی انتظامی استان در رشته‌های مختلف هستیم و امیدواریم در سال جاری نیز شاهد درخشش همکارانمان در مرحله کشوری و بین‌المللی این دوره از مسابقات نیز باشیم.

رئیس عقیدتی نیروی انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: هشت داور برجسته و مطرح مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآن را در دو بخش بانوان و آقایان قضاوت خواهند کرد. حدود 200 نفر از خانواده‌ها نیز در این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، درک مفاهیم و ... شرکت کرده‌اند که تا پایان مهرماه نیز برگزار خواهد شد.

همچنین در حاشیه این مراسم رامیار در جمع متسابقین گفت: انس با قرآن از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است و فرماندهی خراسان رضوی نیز در خصوص مسائل اعتقادی و ارزشی همیشه پیشقدم بوده و در بحث قرآنی نیز با همه وجود حمایت کردند و قدردان این همت عالی هستیم.

رئیس عقیدتی نیروی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه قرآنی صورت گرفته که البته تا نقطه ایده‌آل نیز فاصله داریم و در این راستا تلاش مسئولان امر به ثمر خواهد نشست؛ چرا که خراسان رضوی دارای ظرفیت خوبی به لحاظ همجواری با بارگاه منور رضوی در حوزه قرآن است که امیدواریم به شکل مطلوبی از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: میان کارکنان نیروی انتظامی افرادی داریم که خود و خانواده ایشان حافظ کل قرآن کریم هستند؛ لذا در این راستا به خود بالیده و افتخار می‌کنیم که همکارانمان چنین ظرفیت قرآنی را در خود به وجود آورده‌اند. خانواده قرآنی عاری از آسیب است؛ چراکه قرآن اجازه آسیب به یک خانواده قرآنی را نمی‌دهد. خانه یک خانواده قرآنی سراسر نور است و همه افراد خانواده مسیر خود را انتخاب کرده‌اند.

رئیس عقیدتی نیروی انتظامی خراسان رضوی ابراز کرد: بهترین راه مصون ماندن از آسیب و فتنه قرار گرفتن در مسیر قرآن است که امیدوارم روزی برسد تا همه همکاران ما در نیروی انتظامی در این راه قرار گیرند. حفظ و تلاوت قرآن راه ورود به قرآن است و خروجی آن عمل به دستورات قرآنی است. خوشبختانه تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی و خانواده‌هایشان در این مسیر قرار گرفته‌اند که از این بین حافظان و قاریانی برخاسته‌اند و این افتخار بزرگی برای نیروی انتظامی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مجریان و برگزارکنندگان این دوره از مسابقات گفت: با توجه به اینکه میهمانانی از سایر شهرستان‌های استان داریم، ظهر امروز متسابقین از فیض سفره پربرکت امام رضا(ع) بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام