صفحه نخست

فعالیت قرآنی

سیاست و اقتصاد

بین الملل

معارف

اجتماعی

فرهنگی

شعب استانی

چندرسانه ای

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

خراسان جنوبی

بوشهر

چهارمحال و بختیاری

خراسان رضوی

خراسان شمالی

سمنان

خوزستان

زنجان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویر احمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

صفحات داخلی

کد خبر: ۳۹۲۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان از برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در سطح متوسط در کانون های مساجد منتخب استان خبر داد و گفت: کتاب درسنامه نهج‌البلاغه یک و دو در اختیار کانون‌های دارای شرایط قرار داده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضوانی نژاد، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در کانون های فرهنگی و هنری مساجد منتخب استان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا کتاب درسنامه نهج‌البلاغه یک و دو در اختیار کانون‌های دارای شرایط قرار داده می‌شود.

وی افزود: کانون‌های دارای خانه نور، مجریان طرح «تلاوت نور»، كانون‌های ثبت شده در سامانه «بچه‌های مسجد» و همچنين كانون‌هايی كه سال گذشته طرح درسنامه فهم زبان قرآن را برگزار کرده‌اند در اولويت دريافت کتاب‌های مذکور هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان تصریح کرد: براساس این کتب و سرفصل‌های آن در 32 درس، کلاس‌های تخصصی نهج‌البلاغه در کانون‌های متقاضی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه 51 خانه نور در کانون‌های مساجد استان فعال است، گفت: طرح «تلاوت نور» به صورت تلاوت یک صفحه از قرآن مجید بعد از اقامه نماز جماعت در اکثر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه گفتار دلنشین مولای متقیان است، عنوان کرد: نهج البلاغه میزانی است که حق و باطل را از هم جدا می کند و وزنه سنگین فضیلت را جلوه گر می‌شود.

این مسئول فرهنگی، با اشاره به درسنامه نهج‌البلاغه، خاطرنشان کرد: این درسنامه در دو جلد مجموعه آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در سطح متوسط است که منجر به آشنایی با اکثر موضوعات مطرح شده در نهج البلاغه به ویژه موضوعات به روز و مورد نیاز و پیام های مختلف عبارات نهج البلاغه می‌شود.

انتهای پیام